VI Marató d’estalvi energètic contra la pobresa energètica i l’emergència climàtica

Aquest projecte és una competició amistosa entre centres educatius per estalviar el màxim d’energia possible cada mes de febrer. L’Ajuntament destina el 100% dels diners estalviats a projectes de lluita contra la pobresa energètica i/o l’emergència climàtica.

La Marató és una campanya que es bassa en la sensibilització i bones pràctiques en l’ús i el consum d’energia i aigua durant el mes més fred de l’any. Durant la campanya l’alumnat fa mesuraments setmanals dels nivells d’energia consumida i es comparen amb els anys anteriors per anar dimensionant l’estalvi assolit a ajustar les accions empreses.

A fi d’aconseguir reduir els consums d’electricitat, gas i aigua dels centres educatius inscrits respecte al consum mitjà registrat els tres darrers anys s’implantaran bones pràctiques de consum energètic.

Per a la preparació de l’activitat i la lectura dels consums energètics es comptarà amb el suport tècnic del personal municipal.

Objectius

-Prendre consciència i actuar de forma empírica i quotidiana contra l’emergència climàtica i la pobresa energètica, tot aplicant les bases de la transició hídrica i energètica.

-Reduir els consums d’electricitat, gas i aigua de diversos centres educatius, durant el mes de febrer, amb la implantació de bones pràctiques de consum energètic i buscant la implicació de l’alumnat i el personal docent.

-Destinar a accions de lluita contra la pobresa energètica, la quantitat econòmica del 100% resultant de l’estalvi energètic aconseguit.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *