Història

L’origen de la nostra escola es remonta a l’any 1982. Degut a que dos centres escolars de la nostra vila, el Col·legi Joaquim Ruyra i l’ Escola Napoleó Soliva estaven molt massificats i també perquè hi havia molts nens i nenes del barri de Quatre Vents escolaritzats en aquests dos centres, es va decidir crear unes aules als baixos d’uns edificis del Carrer Canigó que es van anomenar “aules de Quatre Vents”, perquè va agafar el nom del barri on es van instal·lar provisionalment a l’espera de poder construir una escola nova. El setembre de l’any 1982 va començar el curs amb una certa oposició per part dels pares perquè pensaven que aquestes aules no reunien les condicions necessàries per als seus fills. Es va començar fent 1r, 2n i 3r d’EGB i el curs següent es va ampliar i es va arribar fins a 5è i 6è i, fins i tot, es van habilitar uns baixos de la Plaça Nurià per als més petits (P4 i P5). En total van ser tres cursos que van funcionar les aules. Els mestres depenien administrativament del CEIP Joaquim Ruyra i formaven part activa del Claustre de Mestres. Van ser anys difícils perquè es contava amb pocs materials i recursos; l’esbarjo i l’Educació Física es realitzaven al carrer, però la col·laboració dels pares i de tot el veïnat han fet que es guardi molt bons records d’aquells anys i els lligams afectius amb pares i sobretot amb els alumnes encara avui existeixen i es recorden amb nostalgia. Els pares, els mestres i els nens i nenes d’aleshores i que ara ronden la trentena d’anys van tenir un paper fonamental i molt participatiu en la demanda d’una nova escola al barri. Es van fer manifestacions, reunions amb l’ajuntament, inspecció etc. per reivindicar la construcció en tres fases diferenciades del que avui és el nostre centre. I per fi el curs 85-86 es va inaugurar l’ Escola Quatre Vents gràcies a l’actitud reivindicativa d’uns pares que volien una escola de qualitat i a prop de casa amb tot el que això comporta en la millora d’equipaments pel barri.

El curs 2010 – 2011 l’escola va celebrar el seu 25è aniversari.

logo 25è aniversari

Foto antiga 1Foto antiga2

unnamed (22) unnamed (23)

Escola Antiga