JORNADA ESCOLA PÚBLICA MANRESA

Les setmanes prèvies a la preinscripció escolar són viscudes, sovint, amb preocupació per les famílies. Què hem de tenir en compte a l’hora de triar una escola? Quins són els trets distintius d’una escola pública? Com es concreten dins la xarxa de la nostra ciutat? Quines opcions tenim dins de la nostra zona? Hi estarà a gust el nostre fill/a? S’hi sentirà acollit? I nosaltres, com ens hi sentirem a l’escola?
Aquestes i moltes altres preguntes habiten i s’instal·len en les ments de les famílies abans de l’escolarització de les seves criatures. Per poder intentar donar resposta a aquestes preguntes, la XAFEP Manresa (Xarxa d’Associacions de Famílies de l’Escola Pública) organitza la 2a jornada Parlem de les escoles públiques de Manresa el proper dissabte 2 de febrer (de 9.15 a 13.30 h a l’IES Lluís de Peguera), que pretén ser un complement a les portes obertes de les escoles i la sessió informativa que organitza l’Ajuntament de Manresa.

Fem valer l’escola pública

La primera part de la jornada comptarà amb la xerrada Segregació escolar i equitat educativa (9.30 h), a càrrec de Jordi Collet (educador social i sociòleg. Professor titular de Sociologia de l’Educació de la UVIC). A més, les direccions de les escoles públiques de Manresa, a través de l’Agnès Torras (pedagoga i Premi Cultura Bages 2017), explicaran els principals trets característics de l’escola pública a la ciutat de Manresa.

Triar escola

Durant la segona part es parlarà de la importància de les AMPA i del vincle entre les famílies dins les escoles. L’obertura anirà a càrrec de Xavier Carrasco, de FAPAC i de XAFEP Manresa. També es lliurarà el material Vuit orientacions per triar escola, un document el·laborat per la Fundació Bofill i reeditat ara pel Consell Comarcal del Bages. Es tracta d’una guia per a les famílies que han d’escollir centre escolar que aporta elements de reflexió i punts a tenir en compte a l’hora de fer una tria d’escola més reflexiva.
Per últim, s’ha programat l’espai Les escoles en família, on els assistents ─que encara han de fer la preinscripció─ podran resoldre dubtes parlant amb famílies amb criatures ja escolaritzades. Les direccions dels centres acompanyaran les famílies de les seves escoles.
 Més informació i inscripcions a http://jornadaescolapublicamanresa.blogspot.com/