PROGRAMA D’AJUTS ESCOLARS, CURS 2015-2016 (BECA MATERIAL)

Us comuniquem que s’ha obert el termini per la sol·licitud d’ajuts escolars per al curs 2015-2016.

Per presentar la sol·licitud, cal trucar per concertar hora des del dia 26 de març fins el 2 d’abril de 2015, trucant al 010 des d’un telèfon fix, o bé presencialment a l’oficina d’atenció al ciutadà (OAC), Plaça Major, 1, baixos.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PEL DIA DE LA CITA:

Fotocòpia i original de:

• DNI de tots els majors de 16 anys del nucli familiar de convivència
  • En cas de persones estrangeres: permís de residència de tot el nucli familiar de convivència.
  • En cas de persones en situació irregular: passaport
  • Llibre de família
  • Certificat de Vida laboral de tots els majors de 16 anys del nucli familiar de convivència.
  •  Justificació d’ingressos

Fotocòpia i original de:

• Majors de 16 anys que treballin: nòmina de desembre de 2014 més gener, febrer i març de 2015.
  • Majors de 16 anys perceptors d’alguna prestació de l’Oficina de Treball de la Generalitat de Catalunya (OTG): certificat de prestacions mensuals.
  • Majors de 16 anys autònoms o d’alta en un dels règims especials de la Seguretat Social: declaració trimestral d’ingressos o declaració de l’IRPF de 2013.
  • Certificat de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) en relació a la percepció de pensions i altres prestacions anàlogues (per exemple, prestacions per fills a càrrec).
  • Certificat de l’Oficina de Benestar Social i Família (OBF) en relació a la percepció de pensió no contributiva de jubilació o d’invalidesa.
  • En el cas de persones amb grau de dependència, si s’escau, certificat d’ingressos vinculats a la Llei de la Dependència.
  • Resolució favorable de l’Ajut de lloguer de la Generalitat de Catalunya.

De manera excepcional, en altres situacions especials en les quals no es puguin justificar ingressos, amb els documents esmentats, caldrà fer declaració responsable d’ingressos.

Les persones perceptores de PIRMI no caldrà que portin el justificant d’ingressos PIRMI, l’Ajuntament de Manresa pot sol·licitar-ho directament al Departament pertinent.

Les persones del nucli familiar de convivència majors de 16 anys que no tinguin ingressos, els caldrà l’original del:

• Certificat negatiu de l’OTG
  • Certificat negatiu de l’INSS

Les persones del nucli familiar de convivència majors de 65 anys que no percebin cap pensió: certificat negatiu de PNC.

Les persones del nucli familiar de convivència menors de 65 anys amb un grau de discapacitat superior o igual al 65% que no percebin cap pensió: certificat negatiu de PNC.

• En cas de separació o divorci, original i fotocòpia: conveni regulador de separació presentat al jutjat o sentència de divorci on consti l’import mensual a percebre en concepte de manutenció o pensió. En el cas d’impagament de la pensió s’haurà de presentar còpia de la sentència.
  • Per acreditar la situació familiar si s’escau també aportar l’original i la fotocòpia de:
  • Carnet de discapacitat
  • Carnet de família monoparental
  • Carnet de família nombrosa
  • Resolució de grau de dependència

Certificat de Vida laboral: per internet www.seg-social.es o trucant al 901502050

Certificat de prestacions de l’OTG: per internet www.sepe.es

Certificat de pensions o prestacions anàlogues de l’INSS: C/ Bruc, 138-140 Manresa

Certificat de pensions de l’OBF: Avda. Verge de Joncadella, s/n Manresa