Coneix el servei de menjador

Aquest dimarts al vespre, les monitores del servei de menjador de l’escola s’han reunit amb més d’una vintena de famílies que han volgut conèixer de primera mà el funcionament i l’organització d’aquest servei, que atén diàriament entre 225 i 240 infants.
La trobada ha estat molt productiva, ja que els pares i mares han pogut resoldre els seus dubtes i, alhora, conèixer les persones que vetllen perquè els seus fills i filles mengin de manera sana i equilibrada quan es queden a dinar a l’escola.

Funcionament del servei de menjador

Els alumnes de P3 disposen d’un menjador per a ells sols i, després de dinar, fan la migdiada. En canvi, els nens i nenes de P4 i P5 mengen al menjador general i, posteriorment, gaudeixen d’una estona (uns 25 minuts) per a relaxar-se. Aquest temps per al descans es pot allargar en cas de necessitat de cada infant. Els que no requereixen aquest descans, poden optar per fer les activitats proposades per les monitores.
Els alumnes més grans dinen agrupats per cursos i baixen més tard. A l’arribar al menjador troben el primer plat a taula, així com les plates d’amanida, que s’han de servir ells mateixos (autoregulació). El segon plat el serveixen les monitores amb l’ajuda d’un grup d’alumnes de 6è, que va variant. Quan es distribueixen les postres, és moment per baixar la intensitat de soroll, ja que l’acústica del menjador i el nombre d’infants que dinen diàriament en aquest espai generen un so elevat. Just després de l’àpat, els nens i nenes disposen de prop d’una hora d’esbarjo i aquells que ho volen poden rentar-se les dents.

Preguntes i aclariments

Alguns pares d’Infantil han plantejat el neguit dels seus fills en relació al soroll que es produeix a l’hora de dinar. Les monitores en són conscients i intenten vetllar perquè el volum no sigui excessivament elevat. Es plantegen tornar a introduir el joc de les targetes de colors per conscienciar els alumnes de la necessitat de fer silenci per no destorbar la resta de companys. Aquest joc consisteix en adjudicar a cada taula una targeta amb el color corresponent al seu to de veu (verd: volum adequat; taronja: volum alt; vermell: volum massa elevat). Aquestes targetes van canviant en funció de l’actitud de cada taula.
Una altra de les preocupacions que han manifestat els pares ha fet referència a les quantitats que se serveixen als infants. Les monitores han explicat que coneixen molt bé les necessitats i gustos de cada alumne i que, a més, apliquen el sistema “molt/poc”. Així, demanen a cada nen quina quantitat de menjar vol, amb la voluntat de no atabalar-los amb massa menjar al plat si no els agrada un aliment o bé si no tenen gana i fomentar que mengin de tot. Qui ho vol, pot repetir. Les monitores han destacat la importància d’utilitzar el camp d’observacions del tiquet per tal que les famílies puguin traslladar-los aquestes qüestions.
També s’ha posat al damunt de la taula la demanda que el servei de menjador es gestioni a través de l’APP TPV Escola, fet que, segons els pares, faria més còmode la gestió dels tiquets. La responsable de la comissió de menjador ha explicat que, ara per ara, TPV Escola només es fa servir pels pagaments d’aquells serveis que són competència exclusiva de l’AMPA. La coordinadora del servei ha explicat que les bústies diferenciades per cursos han suposat un avenç important a l’hora de millorar la gestió diària dels tiquets.
Per últim, s’ha comentat que aquest curs hi ha la voluntat de tornar a programar l’activitat Menjador obert, per tal que les famílies coneguin en primera persona el funcionament del menjador i puguin tastar el menjar que dinen els seus fills i filles.

Recordeu que la Joana està a l’escola cada matí i que, per qualsevol dubte, aclariment o problema que pugui sorgir, hi podeu parlar per resoldre-ho!