“EL VIATGE DE LA HEVA”

“El viatge de la Heva” només acaba de començar…I ens plau a tots els mestres de l’escola Puigberenguer felicitar als alumnes de 4t per la creació d’aquest conte tan bonic, i a la seva tutora Mireia Miró, per acompanyar-los en aquest viatge personal i de creixement!

Aquests alumnes tenen l’autoria del text, del redactat i de les il·lustracions del conte, que es va començar a treballar a partir de notícies als diaris que parlaven sobre la situació a Síria i el drama dels refugiats. També van poder escoltar el testimoni d’una persona que ha treballat al costat dels refugiats. Va ser una iniciativa dels mateixos alumnes, que van pensar que aquest podia ser també un canal d’ajuda cap a les persones que han de marxar del seu país forçades pels conflictes bèl.lics.

Ara, aquesta obra, ha estat editada i impresa, i serà una eina per explicar la realitat dels refugiats.

Consell Comarcal i Diputació l’han complementat amb una segona part d’activitats pedagògiques, que permeten treballar el contingut del conte i que alumnes i famílies es facin preguntes i indaguin amb informació complementària per tenir més coneixement sobre el tema i contribuir a que aquesta situació no caigui en l’oblit.

El conte i la proposta didàctica complementària s’han editat i imprès i els exemplars es repartiran per les biblioteques municipals, les escoles del Bages i el bibliobús, a l’hora que a través de la Diputació se’n farà difusió i es posarà a disposició de tots els centres que vulguin treballar amb aquest material el tema dels refugiats.

“El viatge de la Heva” ha tingut ressó i estem molt contents que amb la il·lusió i l’esforç d’aquests alumnes es pugui ajudar!

A continuació us deixem diferents enllaços on podreu trobar més informació sobre aquesta notícia:

Regió 7

Canal Taronja: