Comissió de Patis

L’objectiu d’aquesta comissió és impulsar propostes per la millora del pati de l’escola per disposar d’un entorn més atractiu, natural i educatiu amb la implicació de tota la comunitat educativa (mestres, famílies, alumnat, personal no docent, equip de menjador…).

Els nens i les nenes fan classe dins de l’aula, però des de la porta d’entrada de l’escola fins a la de la classe hi ha tot un gran espai: els patis, els accessos, les rampes, etc.

Entenem el pati de l’escola com un espai privilegiat amb moltes possibilitats educatives on s’hi poden desenvolupar activitats d’aprenentatge relacionades amb les diferents àrees curriculars, activitats de joc com a metodologia d’aprenentatge i com a estimulador del desenvolupament cognitiu, afectiu i social dels infants i activitats per a la celebració de festes amb tota la comunitat educativa.

La nostra capacitat de crear és infinita: imaginem, pensem, ideem, decidim, creem i transformem.

El curs 21-22 el claustre de mestres, juntament amb el membres de la Comissió de Patis vam participar en un assessorament guiat per l’empresa El Globus Vermell per tal de transformar i millorar el pati de la nostra escola. Es tracta d’una transformació per dotar de nou sentit al espai del pati perquè no nomes sigui un espai lúdic si no també que sigui un espai pedagògic inclusiu.Ja hem començat a incorporar elements al pati:

Hem instal·lat 3 zones de taules de pic-nic per poder fer classe a l’exterior, dues al pati de primària i una al pati d’infantil. I 2 pissarres d’exterior.

L’alumnat de primària ha escollit quin volen que sigui el nou joc que es pintarà al terra durant la jornada d’entorn. A més a més d’aquest joc nou es repintaran els jocs existents, es pintarà un joc de paret al gimnàs i es repintaran els tubs del pati d’infantil.

Amb tota aquesta transformació, cada tarda, les famílies de l’escola poden gaudir d’un entorn privilegiat per fer comunitat, construir escola i compartir estona amb els companys i companyes de classe durant els patis oberts.

Amb el suport de: