Dia de la Pau a l’escola

Com tots els cursos, el dia 30 de gener, celebrem el Dia de la Pau a l’escola.

Vam fer diferents activitats plàstiques, visuals i compartir aquesta celebració amb tots els companys i companyes del nostre Centre.

Aquest curs ens va motivar a recordar aquest dia un conte: “UBUNTU”.

Un conte UBUNTU, qui sap si basat en fets verídics…

Diuen que un antropòleg va proposar un joc a nens i nenes d’una tribu africana. Posà un cistell ple de fruita prop d’un arbre i va dir als infants que aquell que arribés primer guanyaria tota la fruita. Quan va donar la senyal per començar a córrer, es veu que es van donar de les mans i tots junts van córrer per després seure, també junts, a gaudir del premi.

Quan l’antropòleg els va preguntar per què ho havien fet així si un de sol podia guanyar tota la fruita li van respondre: UBUNTU, ¿cóm un de nosaltres podria estar feliç si tots els altres estem tristos?

UBUNTU en la cultura Xosa significa: “Jo soc perquè nosaltres som.”

Ves a saber si aquesta història serà o no certa… en tot cas, l’existència del concepte en aquesta cultura dóna una forta base per creure que aquestes coses poden passar.

Ubuntu es pot definir de la següent manera:

“Una persona amb ubuntu és oberta i està sempre disponible pels demés, respalda als altres, no se sent amenaçat quan altres són capaços i bons en alguna cosa, perqué està segur de si mateix ja que sap que pertany a una totalitat, que decreix quan altres persones són humiliades o menyspreades, quan altres són torturats o oprimits”.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *