Tasques de 3r i 4t per la setmana del 20 al 24 d’abril

ACTIVITAT 2: Fem rimes i endevinalles

Què heu d’aconseguir?

Ens convertirem en poetes i escriurem un poema o més d’un, si estem inspirats. Si ens costa molt fer un poema, podem fer rodolins. També farem dues endevinalles en anglès sobre animals.

Passos a seguir:

Per a fer les rimes:

1.- Obriu la finestra o porta de casa i poseu atenció en què escolteu i en què hi veieu. Segur que escoltareu els ocells, algun gos, veurem alguna planta, o potser algun objecte que ens cridi l’atenció.

1. Hem d’intentar fer algun poema a partir d’allò que veiem o escoltem. Si us costa podeu fer rodolins. Teniu en compte que la darrera paraula de cada vers han d’acabar igual. Per exemple:

Em van regalar un diccionari

que vaig guardar a l’armari

al costat de la gàbia del canari

1. Com segur que aquests dies de la primavera us inspiraran, en podeu fer en català i en castellà.

1. Llegiu-lo a casa perquè vegin que sou bons poetes .

Per a fer les endevinalles:

1.- Trieu un animal.

2.- Feu tres frases: de quin color és, on viu i una característica de l’animal.

3.- Feu el dibuix de l’animal.

4.- Aquí teniu un exemple:

I am yellow and brown.

I live in Africa.

I have a long neck.

Què heu d’enviar / com us avaluarem?

Heu d’enviar les vostres fotos o treballs a les mestres a través de l’adreça electrònica de cada classe, així veurem el que heu fet.

En cas de no tenir correu electrònic, utilitzeu l’espai per a penjar per a penjar activitats de la pàgina web. (fent clic aquí)