Activitats per 3r i 4t de la setmana del 18 al 22 de maig

ACTIVITAT 1: Llegim en veu alta

Què heu d’aconseguir?

Heu d’aconseguir Enregistrar-vos en llegir en veu alta i fent la reflexió de l’activitat

Passos a seguir:

1-De les següents quatre lectures escull la que més t’agradi per fer l’activitat.

2- Un cop ja has decidit quina lectura vols, has de començar a preparar la lectura.

– fes una primera lectura en silenci.

– fixa’t en les paraules que no entens. Busca el significat.

– fixa’t en els signes de puntuació que hi ha: ?  !  –  .  , …

– és necessari entendre el què llegeixes.

3- Per treballar l’entonació i fluïdesa quan llegeixes el text, fés les pauses necessàries a les comes (compta fins a 1) i quan hi ha un punt (compta fins a 2). D’aquesta manera donaràs sentit a la lectura i t’assegures que s’entengui bé. Sense oblidar la vocalització.

4- Volum: el què llegeixes ho han d’escoltar les persones que tens al davant. Has d’aconseguir projectar bé la veu sense necessitat d’esforçar-te gaire. Practica fent-ho primer més fluixet i a mesura que tinguis seguretat anar pujant el volum.

5- Interpretació: has d’aconseguir expressar les emocions que hi hagi al text. També has de reflectir l’estat d’ànim del personatge (alegre, por, trist,…)

6- Practica davant del mirall per poder veure la teva posició corporal.

• Esquena recta i aixeco la cara per poder mirar, de tant en tant, al públic.
  • Les cames estan ben estirades.

7- Assaja diverses vegades abans de la lectura definitiva.

8- Algú dels que t’escolten t’ha de gravar per després enviar-ho.

9- A més envia un petit escrit amb la teva reflexió ( si t´ha agradat, si canviaries alguna cosa, que opinen a casa de com has llegit…).

Què heu d’enviar / com us avaluarem?

• El vídeo ha de ser curt (entre 30 i 40 segons). Si esculls aquesta opció, com que la lectura és llarga et suggerim que facis dos vídeos de la lectura, (de dos fragments). La part que no es pugui enregistrar, quedarà  sense enviar-se
  • Enviar-lo amb el correu de la classe. Si ocupa massa espai i no deixa enviar-ho, pots comprimir-lo en ZIP (online hi han webs on es pot fer com ara: https://www.files2zip.es/)

Heu d’enviar les vostres fotos, vídeos o treballs a les mestres a través de l’adreça electrònica de cada classe, així veurem el que heu fet.