Cantània 2018. Partícules

El curs 1989 – 1990 va néixer Cantània a partir de la voluntat de les mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona de fer alguna activitat conjunta. L’any 1997 es van afegir totes les escoles de la ciutat. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya per a, l’any 2005, començar a créixer arreu del món. Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Fins a dia d’avui, Cantània s’ha realitzat a més de 20 ciutats de 6 països tant europeus com americans. A Espanya: Argentona, El Vendrell, Figueres, Girona, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Parla, Reus, Salamanca, Sant Cugat del Vallès, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Vic i Vilafranca del Penedès. A  Alemanya: Mainz, Bremen, Biefeld, Neustadt i Koblenz. A Bèlgica: Brussel·les. A Veneçuela: Caracas. A Itàlia: Alexandria. I a Mèxic. Les xifres anuals són espectaculars! Al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 45.000 nens, 900 mestres de música de més de 980 escoles i 90.000 espectadors.

Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

Aquest dilluns 14 de maig  els alumnes de 6è de l’escola Pere Torrent hi hem participat.

Ha estat una experiència molt bona i enriquidora, ja que hem pogut fer vàlua del nostre esforç durant tot el curs, cantant com a cor en un lloc tan bonic i majestuós com l’Auditori de Barcelona. Els nervis i els neguits se’ns han esvaït just en el moment que l’espectacle ha començat  i hem pogut posar-hi veu a aquesta història tan bonica que aquest any parlava de la formació de l’univers. Gràcies Cantània!!