Festa de cloenda del projecte Tàndem i inauguració del laboratori Joan Guinovart

El passat dilluns 18 de juny va ser un dia molt especial i festiu a l’escola Montserrat ja que vam celebrar la cloenda del projecte Tàndem amb el qual hem estat treballant durant els tres últims anys.

El dia va començar amb uns tallers que els alumnes de l’escola van anar realitzant per grups. El primer consistia en imaginar-se que eren neurones que havien d’interactuar entre elles i fer moltes funcions a la vegada, mentre feien un ball al ritme de la música que anava sonant. El segon era recordar les moltes coses que han fet durant aquests tres anys amb la ciència, dibuixar-les i enganxar-les a una cadena d’ADN que hi havia a una pancarta que quedarà enganxada a l’escola. En el tercer havien d’identificar les seves característiques genètiques particulars i col·locar-les dintre d’una bola que quan es tancava deixava veure quin era el seu ADN.

Un cop acabats el tallers i havent esmorzat, els nens i nenes van seure a les grades de la pista i els pares dels alumnes de l’escola van entrar per poder gaudir de l’espectacle que els Clowntifics ens van oferir. Un espectacle ple de diversió, acudits, màgia i sobretot ciència, molta ciència.

L’acte principal de la cloenda del projecte ens va permetre gaudir de la visita de personalitats de diferents àmbits que van parlar sobre el que ha significat per tothom que ha estat implicat dintre d’aquest projecte, entre aquestes personalitats vam trobar a Maria José Cabrera, que va presentar l’acte, a Montse Pérez regidora d’ educació de l’ajuntament de Cornellà, Lluís Farrè com a representant de la Funcació Catalunya La Pedrera, Joan Guinovart representant i ex-director de l’IRB  de Barcelona i en Francesc Ballester, director de Serveis Territorials del Baix Llobregat.

Seguidament es va fer la inauguració del laboratori de l’escola al qual se li ha donat el nom de l’ex-director de l’IRB Joan Guinovart, per la seva implicació dins del projecte i on ell mateix va ser l’encarregat de treure la tela per deixar veure la placa commemorativa del laboratori.

Per altra banda els pares de l’escola van poder passar per les classes on van poder veure un petit tastet que els alumnes havien preparat del que els han anat treballant durant aquest curs. Un cop acabada la visita, es va preparar un petit vermut al porxo de l’escola.

Va ser un dia festiu, divertit i emotiu on vam poder recordar tot allò que s’ha anat fent durant aquests tres últims anys i ho vam poder fer amb tota la gent que s’estima l’escola tant com ens l’estimem nosaltres.