Descobrim la nostra ciutat

Per què?

• Fomentar la interacció d’organitzacions, associacions, entitats i empreses de l’entorn amb la comunitat educativa del centre per tal de potenciar l’elaboració de projectes i accions conjuntes.
  • Implicar a tots els agents de la ciutat (ciutat educadora) en el desenvolupament d’aspectes del currículum, canviant la dinàmica d’aula – centre.

Com ho fem?

P3: Unitat didàctica Visitem el nostre barri!!

L’objectiu d’aquesta unitat didàctica és que els alumnes comencin a moure’s pel barri i s’apropin a alguns dels seus establiments. Les activitats previstes són:

1. Recerca d’informació per Internet dels establiments a visitar.
  2. Visita a diferents establiments propers a l’escola i al barri on resideixen els nostres alumnes.  Aquest curs les tutores han decidit visitar:

* Clínica Dental PLA  (dentista)

* INS Torre Roja.

* Centre de dia Frederica Montseny.

3. Difusió de les visites al bloc d’educació infantil de l’escola.

P4: Els instruments tradicionals catalans van a l’escola

Alguns dels membres del grup de grallers de Viladecans faran una visita a l’escola, una a cada aula de P4, on presentaran els instruments que toquen i en faran una demostració, també tenen preparat una presentació de diapositives que haurem de visionar amb un ordinador,  posteriorment els alumnes faran una votació de l’instrument preferit per tal d’elaborar un projecte.

L’escola es compromet també a fer difusió de les activitats musicals i festives  que els grallers realitzin per tal de donar un impuls i una motivació a poder tenir noves generacions de grallers.

P5: Unitat didàctica Els esports al barri…

L’objectiu d’aquesta unitat didàctica és que els infants coneguin i visitin les instal·lacions esportives properes al centre, en aquest cas el camp de beisbol i el camp de futbol. Les activitats que proposem són:

Visita guiada a les instal·lacions del camp de futbol i el camp de beisbol.

Els objectis de les activitats són:

1. Conèixer els materials i les normes de cada esport. Treball de recerca a través d’Internet.
  2. Fer una petita demostració de com es juga i/o fer un petit joc.
  3. Treballar les normes, estructures i estratègies del joc mitjançant la projecció d’imatges amb l’ordinador i la PDI.
  4. Visualització de les fotos obtingudes durant la visita.
  5. Difusió de les activitats realitzades en les instal·lacions esportives al bloc d’educació infantil de l’escola.