VOLS APRENDRE A BALLAR COM SANT JORDI? (4t, 5è i 6è)

Avui és la diada de Sant Jordi. Cada 23 d’abril celebrem aquesta jornada plena de roses i llibres. Cada curs treballem la llegenda i ens endinsem en el món dels llibres fent multitud d’activitats. Des de ben petits i petites sou conscients que és una festa ben especial i ajudeu any rere any a mantenir vives les tradicions, ens envoltem de roses i llibres i gaudim de jornades escolars ben especials.

Podríem dir que el que ens atrau de la diada, quan encara no aixequem un pam del terra, és la infinitat de maneres de seguir la seva llegenda. La llegenda de Sant Jordi s’ha explicat de moltíssimes formes: conte, teatre, auca, còmic, pel·lícula, música…

Però, en cap d’aquestes produccions us hauran explicat mai el secret de la llegenda, oi? I és que sempre s’ha volgut mantenir en secret per no desvirtuar la història. El final no acaba com tothom sap, el final acaba amb una festa impressionant, on la gent riu, canta i balla seguint els passos de ball de Sant Jordi, que era un excel·lent coreògraf.

Voleu saber com va a aprendre a ballar Sant Jordi?

Sant Jordi inventava els passos de ball de les seves coreografies utilitzant dibuixos dels seus peus, llapis i cintes de colors. Formava un quadrat amb les cintes de colors i dibuixava la silueta dels seus dos peus de manera repetida. Després els pintava segons el pas que volia fer sobre el quadrat de cintes.

Us toca fer de coreògrafs i coreògrafes! Feu una coreografia, si després aconseguiu ensenyar-la a algun membre de la família, i aquest/a se l’aprèn, haurà estat tot un èxit! Heu de gravar un vídeo i enviar-lo dins la tasca del vostre classroom. Ha de durar entre 30 i 45 segons. Si ets de les persones que té dificultats per crear passos de ball, no et preocupis. Sant Jordi ens ha deixat tres nivells graduats de menys dificultat (1) a més dificultat (3) perquè et puguis gravar representant-la. Heu d’escollir una cançó que sigui adient als passos que creareu, si és el cas, o si seguiu els passos d’un dels tres nivells que ens ha deixat el cavaller (recordeu que la cançó ha de tenir lletra adient per poder escoltar, tal i com fèiem habitualment a l’escola). Si no podeu descarregar la plantilla per pintar no passa res, podeu fer-la vosaltres mateixos. El quadrat de colors també el podeu fer a terra amb trossets de fulls pintats, guix, cintes o fils de colors. Us deixem els documents dels nivells de dificultat i la plantilla de creació al vostre classroom.

Aquí teniu les instruccions de Sant Jordi:

1-Els passos poden anar de la següent manera:

(Si ets de les persones que els costa seguir passos de balls tingues present que entre pas i pas tornar al centre-blanc es bona opció, al menys un dels peus. Nivell “Pro” seria afegir passos on el peu esquerra anés al verd o el dret al vermell, o moure els dos peus alhora)

2-Pinta la seqüència de passos desitjada escoltant la música amb la que ballaràs. Pensa en els temps.

3-Un cop feta la coreografia has de crear el quadrat de ball i començar a practicar amb la música. Pots afegir moviments de braços i malucs. Cada costat del quadrat pot tenir de 30cm a 50cm i l’has de col·locar al terra. Entre 30 i 45 segons estarà genial!

4-Grava’t i afegeix l’arxiu a l’entrega de la tasca del classroom.

Us deixem uns vídeo de nois i noies que ja han creat la seva coreografia amb l’ajuda de Sant Jordi!

Font: mouelcos.cat