Cantània 2018: Entrades a la venta fins al 6 d’abril!

Heu vist que l’escola està plena d’electrons, àtoms i planetes? Exacte, ho han fet el alumnes de 4t per a preparar les “Partícules”, la cantata que faran el proper 24 de maig de 2018 a les 11:15h a l’Auditori de Barcelona. Així doncs, FAMÍLIES DE 4t: Ja podeu comprar les entrades de Cantània  a la secretaria de l’escola! Preu: 4€ fins al dia 6 d’abril

Us deixem amb informació sobre el projecte i un vídeo-missatge dels alumens de 5è i 6è que ja van fer Cantània quan feien 4t i recomanen que no us ho perdeu!

Cantània 2018

“Partícules” de Lluís Vidal i Sergi Belbel

Què és Cantània?

✔ Cantània és una cantata. Una barreja de teatre, música i cançons amb una història principal on hi participen: Actors + Músics de l’orquestra + Cantaires (cor).  Els alumnes de les escoles som el cor, que canta a 4 veus.

✔ Es fa a l’Auditori de Barcelona (seu de l’Orquestra simfònica de Barcelona i nacional de Catalunya

✔ Cada any es tria un compositor i un dramaturg que s’encarreguen d’inventar-se una nova història i noves músiques.

✔ Després l’ensenyen als professors i ells la treballen amb els alumnes a l’aula. Hi ha molta feina per fer, ja que són moltes cançons i moltes coses per aprendre. Al concert som uns 800 cantaires de diferents escoles.

✔ Però el concert no es fa un sol dia. Cantània es fa molts més dies, fins a arribar a un total de 65.000 nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària durant els mesos d’abril, maig i juny.

✔ Cada any es fa a més llocs del món: El Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Parla, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Brussel•les (Bèlgica), Biefeld (Alemanya), Koblenz (Alemanya), Neustadt (Alemanya).

✔ L’objectiu és crear una activitat que es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tothom.

Els científics afirmen que fa aproximadament tretze mil milions d’anys, una gran explosió va originar el nostre Univers. En els primers instants de la seva existència, es varen crear les quatre dimensions que ara anomenem “espaitemps”: tres d’espai i una de temps. Quatre forces també es van separar ja en el primer segon de vida: la força electromagnètica, les dues forces nuclears -forta i dèbil- i la força gravitacional. També des d’aquests primers instants, apareixen les partícules: protons, electrons, neutrons. En aquests inicis, tot té la forma d’una mena de sopa caòtica i incandescent. Després, l’Univers progressa i la temperatura, extremadament calenta, es va refredant de mica en mica.

Aquest refredament provoca que les partícules comencin a agrupar-se entre elles. I és així com començaran a aparèixer els àtoms: combinacions de nuclis de neutrons i protons amb electrons donant-hi voltes. I l’Univers es refredarà encara més i els àtoms es combinaran entre ells conformant molècules. I les molècules s’ajuntaran entre elles, etcètera. Es crea, d’aquesta manera, el que anomenem “matèria”. L’Univers continuarà avançant en la dimensió temporal i es refredarà cada cop més, i apareixeran tota mena de combinacions de partícules que conformaran galàxies, nebuloses, estrelles, planetes…

En un d’ells, anomentat Terra, milers de milions d’anys més tard, aquestes combinacions de partícules i d’elements produiran aigua i altres components que faran sorgir la vida. I la vida crearà éssers amb capacitat d’observar i de recrear tota aquesta història: la música de l’Univers.

Voleu escoltar les cançons d’aquesta Cantània?

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *