Xerrades organitzades per l’AMPA

01cb72794c60ee0b1b255e1b026776e5

DUES XERRADES ORGANITZADES PER L’AMPA DE L’ESCOLA I L’AJUNTAMENT

Aquestes passades setmanes van tenir lloc a la biblioteca de l’escola dues xerrades formatives on moltes famílies van poder trobar-se en un entorn adult i rebre informació sobre l’educació emocional i l’adolescència mentre els infants gaudien d’una estona d’activitats monitoritzades.

La primera xerrada, destinada a les famílies dels cicles infantil i inicial, versava sobre l’educació emocional i es va celebrar el 17 de novembre. La gran afluència de mares i pares que van assistir-hi van poder recollir els consells de la formadora, Carol Bonilla, psicòloga experta en comunicació no violenta, i debatre algunes situacions concretes. Carol ens va donar uns fulls on poder identificar la emoció que ens té agafats a nosaltres com a pares i mares enfront d’un conflicte, per poder comunicar-la millor als nostres infants i donar-los així les eines per què també reflecteixin el que senten. La formadora va recomanar diverses lectures, entre les que va destacar Comunicación no violenta, de Marshall Rosenberg.

La xerrada per a famílies amb adolescents va tenir molt menys quòrum, però encara així, les mares i pares (i alguns infants!) van aprofitar per fer més debat i plantejar dubtes. Gemma Majó, encarregada d’aquesta sessió formativa, va parlar de les etapes de l’adolescència i va recomanar molta paciència a tots, ja que es una etapa on es produeixen molts de canvis tant a nivell físic com psicològic.