Escacs a l’escola

El projecte destaca la relació i utilitat del joc dels escacs en l’àmbit educatiu. És un recurs que potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament lògicomatemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Es comença a primer de primària. Al voltant dels 6 anys és l’edat idònia per iniciar-se en la seqüència observo–penso–jugo, que es practica en el joc i s’intenta fer extensiva a la vida.

A l’escola iniciem aquest projecte els curs 2012-2013. Hi participen tots els alumnes des de 1r fins a 4t dins de les sessions de matemàtiques.

També aprofitem les hores del pati per realitzar cada trimestre la “Setmana dels escacs” que organitzen els alumnes de cinquè dins del projecte Divertipati.