A l’escola Mallorca portem a terme diferents projectes que teniu a continuació:
ESCOLES més SOSTENIBLES |
|
A L’ESCOLA MENGEM MÉS FRUITA |
Tots els DIMECRES l’alumnat de l’escola porta fruita per esmorzar.
A més a més, formem part del Pla de consum de fruita a les escoles que consisteix en distribuir gratuïtament fruita fresca per als nens i nenes de 6 a 12 anys. Els objectius són:
|
SOM ENTORN |
Considerem que és fonamental l’acompanyament del nostre alumnat i de les seves famílies des del mateix instant en què entra en contacte amb nosaltres fins que està ben adaptat al seu nou destí, l’institut. És per això que hem dissenyat un acurat acompanyament que en línies generals consta de les següents etapes: 1. Col·laboració Escola Bressol Londres – Escola Mallorca 2. Preinscripció i matriculació Escola Mallorca 3. Pas d’Educació Infantil a Educació Primària 4. Pas d’Educació Primària a Educació Secundària
APRENENTATGE SERVEI AMB L’INSTITUT POETA MARAGALLClub de Lectura entre 4t d’ESO i 3r de primària. Club de lectura és un projecte d’aprenentatge i servei (APS), engegat el curs 2016-17, que realitza l’alumnat de 4t ESO com a servei a la comunitat. Al llarg del curs, l’alumnat fa quatre trobades a l’escola. Els nois i noies de l’institut conversen sobre lectures amb els nens i nenes de 3r de primària, que tothom ha llegit prèviament. ACTIVITATS EN COMÚ AMB L’ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL LONDRESL’Escola Bressol Municipal Londres es troba compartint edifici amb l’Escola Mallorca i això fa que tinguem molta relació i que els infants de les nostres escoles es trobin i facin activitats junts. |
3 LLENGÜES |
Dins del nostre marc metodològic tenim el PROJECTE 3 LLENGÜES, en el que ens proposem com a principal objectiu que els infants adquireixin una COMPETÈNCIA COMUNICATIVA bàsica en les 3 llengües que els ajudin a comunicar-se en qualsevol context. |
BONS LECTORS |
Durant el curs fem diverses activitats a la Biblioteca de l’Escola Mallorca per transmetre als nostres alumnes el gust per la lectura. |
APADRINAMENT LECTOR |
Projecte de cooperació entre l’alumnat amb l’objectiu de millorar el seu nivell de lectura, estrènyer els lligams entre l’alumnat i millorar la convivència i la relació.
L’activitat consisteix a fer que els alumnes de sisè siguin padrins de lectura dels nens i nenes de primer, als quals anomenen fillols i filloles. Cada alumn@ de sisè es compromet a ajudar a aprendre a llegir al seu fillol, al mateix temps que l’engresca i li encomana el gust per la lectura. |
TOTS SOM 1 |
“Tots som 1” és un projecte que vol posar de relleu que som un equip indivisible i que estem units en el procés ensenyament-aprenentatge.
Volem que el nostre alumnat estigui unit i que no es formin diferents grups per motius externs als seus propis interessos. OBJECTIU ESPECÍFICS:
Per aconseguir aquests objectius portem a terme activitats i diferents tipus d’agrupacions que permetin la relació entre tots els alumnes de l’escola.
|
MALLORC’ART |
Cada curs es proposa un tema que es tracta transversalment en totes les àrees i en tots els cursos.
Aquest tema és a la vegada l’eix conductor de les creacions artístiques de tots els nens i nenes de l’escola. En aquest projecte potenciem el treball en valors tenint especial cura en:
|
JA NEDO |
Els nens i nenes de primer participen en l’activitat Ja nedo, dins del projecte Educar en l’esport de l’Ajuntament de Barcelona.
L’activitat està inclosa dins de l’àrea d’Educació Fisíca. El programa pretén assegurar que l’alumnat finalitzi l’educació Primària havent adquirit els coneixements bàsics de natació. Es realitza a les instal·lacions de la piscina Sant Jordi i permet als alumnes experimentar noves possibilitats motrius per assolir els primers desplaçaments autònoms en el medi aquàtic. |