PARTICIPEM EN EL PROGRAMA PILOT DE L’AJUNTAMENT I L’AGÈNCIA DE SALUT PÚBLICA PER FER MENÚS ESCOLARS AMB MÉS PROTEÏNA VEGETAL

12-2-21.INFORMACIÓ PER LES FAMÍLIES. ASPB- MenjadorsEscolars

L’Ajuntament de Barcelona i l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) han consensuat una nova proposta de menús escolars saludables i sostenibles amb més proteïna vegetal. A la pràctica, les noves recomanacions suposen que la presència de proteïna animal es limiti només als segons plats del menú i com a màxim tres dies a la setmana i que, els altres dos dies, el segon plat sigui a base de proteïna vegetal (principalment llegums).

Sis escoles vinculades a la Xarxa d’Escoles + Sostenibles aplicaran enguany els canvis i rebran assessorament i acompanyament de l’ASPB. La prova pilot servirà per identificar els punts forts i febles d’aquesta nova recomanació nutricional. Els centres que la duran a terme són l’Escola Dovella, l’Escola Mallorca, l’Escola Ramon Casas, l’Escola Pare Poveda, l’Escola La Farigola del Clot i l’Escola Patronat Domènech.

L’evidència científica actual estableix que les dietes calòriques amb excés de proteïna animal, greixos saturats i productes ensucrats i processats té efectes negatius per a la salut i incrementa el risc de patir malalties cardiovasculars, diabetis o càncer, entre d’altres. A més a més, aquest tipus de dietes també tenen un impacte en el medi ambient. En aquest sentit, un model de dieta mediterrània equilibrada, saludable, sostenible i de proximitat és un factor promotor de la salut.

Per a què tingueu tota la informació disponible us deixem els enllaços a les explicacions dels webs de l’ASPB i de l’Ajuntament de Barcelona.