NOTA INFORMATIVA:

NOTA INFORMATIVA:

Famílies, us volem informar que des de l’organització del Projecte Postdata del MACBA ens han informat que la trobada de les escoles participants del projecte s’ha canviat de dia, pel dia 11 de juny.  Ja us enviarem una altra vegada l’autorització de la sortida.  El dia 11 s’escau amb jornada intensiva. L’hora de retorn a l’escola serà aproximadament les 15h. 

Gràcies

Les mestres

 

CANTÀNIA 2019

El dia 20 de maig vam participar, com cada any, a la celebració de la Cantània 2019.  Aquest any la Cantània s’ha ambientat en Joan Brossa, ja que es compleix 100 anys del seu naixement.

Joan Brossa és un poeta, ja mort, que escrivia poesies en català però no podia perquè era la època de Franco. Ell componia poesies molt estrambòtiques i era diferent de la resta de poetes del món, nosaltres recitarem algunes de les seves composicions durant la Cantània.

La ZER participa a La Cantània  cada dos anys a Manresa. Els participants vam anar a les 18:00h al Conservatori  per fer un assaig general, després vam fer un descans i ens van donar ampolles d’aigua. Un cop preparats vam sortir a l’escenari a les 20:00h, on ens esperava el públic per a sentir-nos cantar. Després d’estar 1h cantant vam finalitzar el concert sobre les 21:00h, encara que l’última cançó la vam repetir ja que el públic estava molt animat i emocionat.

A nosaltres la Cantània  ens va agradar molt ja que va ser el nostre ultim any i vam gaudir molt. El que més ens va agradar va ser poder participar i conviure amb altres nens conjunt amb un recital perquè tots junts ens va quedar millor que per escoles separades.També ens va agradar la visió òptica que fèiem des dels ulls del públic.

Una anècdota de la Cantània és que una de les solistes, la Beth Rodergas,  va guanyar “Operación Triunfo” i va quedar finalista a Eurovisió al any 2003 representant a Espanya.

Va ser una experiència inoblidable.

 

Gerard i Jana

IV FIRA D’EMPRENEDORS DE L’ESCOLA DE MAIANS

El diumenge 19 de maig del 2019, vam celebrar la IV Fira d’Emprenedors de l’Escola de Maians.

Hi podíem trobar tota mena d’activitats, com ara musica en directe, gràcies al Martí, un ex-alumne, i el seu grup de musica anomenat al Tanto que va de canto. També vam poder gaudir d’un taller de Lettering amb la Sara, de l’empresa de  Sara & Bugs. Això sí per relaxar-nos vam fer un taller de ioga amb la cooperativa de Camins. Per inaugurar la fira i despedir-la vam poder gaudir amb uns magnífics valls de les nenes de l’Escola de Maians.

Hi havien tota mena de paradetes, on i lluïen molts productes de diferents empreses i cooperatives, per exemple meravelloses il·lustracions, manualitats amb fustes, objectes fets amb ceràmica, samarretes, pulseres, retoladors de lettering, manualitats amb feltre, manualitats amb material reciclat,vi, plantes, flors…

En general la fira va ser un èxit ja que tothom vam poder gaudir plegats.

Laia i Bruna.

 

TEATRE: “TUTUTS”

El dia 6 de maig, amb l’escola de Maians, vam anar a veure el teatre Tututs, al Conservatori de Manresa.

Tututs, és un teatre musical ja que la Cobla Bisbal Jove,nascuda l’any 2011, s’ocupa de fer tota la música d’una festa major, des de música d’una processó, fins a sardanes, el ball de tarda, el gran concert, el ball de nit, la música DJ, els castells de foc, els castellers… Tot dirigit per el gran mestre de cerimònies, l’actor David Planas. Podran dur a terme la seva funció? Tututs, és un espectacle que pot passar de tot.

El teatre Tututs, va ser un teatre molt, però que molt divertit, perquè la Cobla Bisbal Jove eren molt entremaliats,  les cançons tenien molt ritme i tots ells tocaven amb molta gràcia.

Alba Pla Tulleuda

ENTREGA DE PREMIS DEL CONCURS BBVA

El dissabte 4 de Maig,  el Roc i el Nil van anar a Terrassa a recollir el premi de dibuix BBVA. Cada un va fer un dibuix per il.lustrar un llibre.

Quan van arribar els van fer entrar al Palau de Congressos, seguidament van seure i van fer un espectacle amb titelles, el més impressionant era l’últim en el qual el titella feia bombolles.

Després de l’espectacle van cridar nen per nen perquè pugessin a l’escenari a recollir el premi. Els van donar un munt de material per fer manualitats, com per exemple: colors, aquarel·les, retoladors, tisores, cola i finalment un exemplar del llibre que havien il.lustrat. L’autora del llibre estava present i si volies et podia firmar el llibre.

Nil.

EXPERIÈNCIA AL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El dia 12 de març, a les 10:00 a Manresa es va celebrar el XV Certamen de lectura en veu alta.

Jo, l’Alba Pla, vaig ser la representant de l’escola de Maians, amb el grup Grumets verds, és a dir cicle superior de primària. Quan van ser les deu en punt vam començar a pujar les escales cap a la planta quatre. Un cop a dalt van començar a llegir els grumets vermells, cicle mitjà, i em vaig començar a preparar perquè faltava poc perquè em toqués. Les jutges van donar pas als grumets  verds dient l’ordre en què llegirien, i van dir:”Text número 1 Alba Pla”, així que vaig agafar el text i vaig baixar per a les escales, i naturalment vaig ser la primera de la fila. Quan van donar ordre per començar vaig respirar, i vaig començar a llegir.

En conclusió ha sigut una bona experiència ja que he pogut gaudir un munt amb aquest certamen. I trobo que han el Certamen els jutges son molt justos perquè tan com si guanyaves, com si perdies et regalaven un diploma i dos llibres, en aquest cas el llibres son; Una historia…de por!!! i Llegendes d’arreu de Catalunya.

Alba. 6è

Taller Mindfullnes

A l’escola de Maians vam fer el taller Minfullnes amb la Roser. Ell ens va ensenyar tècniques per relaxar-te, per poder-te concentrar i per estar per el que has d’estar. Ens va fer escoltar el soroll d’una campana i quan s’acabava el soroll  havíem d’aixecar el braç, això ho vam fer per veure qui era el que estava més concentrat. També ens va ensenyar la tècnica de la granota, serveix per estar per el que has d’estar. Una altra tècnica va ser que si agafem aire durant  tres segons,  després el traurem amb el doble, o sigui en sis. Aquest va ser el taller de Mindfullnes.

Eloi, 6è

Alumne de sisè.

CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Com cada any ens hem presentat al Certamen de lectura en veu alta. Hem d’escollir un representant i un suplent, per això durant unes setmanes, tothom que és volgués presentar s’havia d’estudiar uns textos, i entre tots havíem d’escollir el nostre representant.

Finalment als gruments vermells (cicle mitjà) hem escollit la Bruna de representant i el Ton de suplent, i als grumets verds (cicle superior) han estat l’Alba de representant i el Roc de suplent.

Tant el suplent com el representant s’han d’estudiar ele mateixos textos i posar el mateix esforç. S’han d’estudiar 10 textos durant 10 dies. Llegeixen 2 textos per dia a l’escola fins el dia de la final.

El 12 de Març va arribar el dia. El certamen es feia al Conservatori de Música de Manresa, on competien en un quarts de final. A les 10:00 van obrir les portes, van passar llista i van pujar a l’amfiteatre. El grup de la Bruna llegien primers, li va tocar el text cinc, finalment no va ser selecionada. A l’Alba li va tocar el text 1 però tampoc no va ser seleccionada. Ho van fer molt bé  i els hi donem les gràcies per representar tant bé l’escola de Maians.

 

 

Nil, 6è

 

Recomanació: La nena que va veure llum de lluna

El llibre de la nena que va veure llum de lluna és un llibre de misteri i fantasia.

Parla de una llegenda que va passar molt de temps,quan els ancians eren els amos del poble,ells eren dolents,per això cada any feien el sacrifici d’un nadó amb un sorteig, fins un any que li va tocar a una nena que tan sols tenia setmanes, van anar a casa seva la van agafar i la van portar al bosc.Tothom pensava que els nens que portaven al bosc es moririen perquè aquell bosc era ple de perills,però en realitat hi havia la Xan,una bruixa que salvava als nadons.Un cop els havia salvat els feia beure un glop de llum d’estrella, però què passa quan  un nadó  beu llum de lluna i massa quantitat?

Jo us recomano aquest llibre ja que és molt interessant i quan el comences no pots parar de llegir.

No hi ha imatges però tot i així no es fa pesat. A mi m’ha agradat molt ,tot i que a mi els llibres gruixuts no m’acostumen a agradar aquest és el meu llibre preferit.

Penso que l’autora descriu molt bé els personatges i la història esta molt ben explicada.

Espero que us el llegiu!

Ariadna Pujol,6è

ENGLISH DAY

On March 17, we went to Castellolí school “Les Passeres” to celebrate The English Day that was about a very famous party in Ireland called St. Patrik’s day.

When we arrived there the English teachers made a small introduction of the day. Later we sang a song called ” The little leprechaun ́ ́ in the physical education class. A leprechaun is a small person who dressed in green and he loves money. For this reason he hides a pot of gold at the end of the Rainbow. After singing we had breakfast and we had fun. Then we did some traps to catch the leprechaun. Once we had all the traps done, we learnt things about Ireland culture and we saw the typical Irish dances. Finally we had lunch and then we presented our traps in front of our mates. Then we went to la Brillante and we danced Irish dances. To finish we said goodbye and we went to the bus and we went back to Maians.

We spent a wonderful day full of activities and we had fun with our friends!


Jana Cabello, 6th grade.

Els nous contenidors per la brossa

Per fi ens  han arribat els nous contenidors per triar les escombraries a l’escola. Ens ha arribat el contenidor de l’orgànic, el plàstic, el d’envasos i el de paper i cartró. Hem posat un cartell a sobre perquè sabem a on va cada cosa. Aquest contenidors ens han arribar perquè estem fent un projecte relacionat amb el reciclatge i perquè volíem reciclar millor a l’escola.

Rut, 3r curs.

EL DIA DE LES DONES

El dia 8 de març, el dia internacional de les dones vam decidir fer classe fora dels recintes escolars, degut al projecte Postdata, però aquest no és el tema d’aquesta notícia. Durant tot el dia vam estar celebrant el dia de les dones. Vam fer jocs relacionats, com parlar de quines feines domèstiques feia el pare i la mare, vam fer un joc que es deia ¿Quién es ella? per conèixer dones que han fet alguna cosa per canviar el món, i vam fer un joc on havíem de portar joguines de casa . Nosaltres vam arribar a la conclusió que les dones fan més les feines domèstiques, a dins de la casa però no sabem tampoc el perquè. Per sort, la societat canvia i cada cop hi ha més gent que busca igualtat. En resum, aquest festa és molt important per conscienciar a la gent.

Podeu veure l’àlbum de fotos clicant aquí

Max, 6è curs. 

Recomanació del llibre: L´any del gat

Tot comença en una petita classe  molt sorollosa i molt esverada. Un dia els alumnes d’aquella classe es van trobar un gat  que tenia un ull de cada color. L’Anna, la mestra, va fer uns quants pactes amb ells i ells es van començar a portar-se bé. Els dies van anant passant, el gat anava guanyant pes. Van pensar a posar-li un nom. Al final van decidir que es diria Gat amb majúscula. Van sortir molts noms, no en va faltar cap. Al gat sempre passejava per la tercera finestra i, un dia  els alumnes no van trobar el gat a la finestra . Si voleu saber on era el Gat i quines aventures els hi passen als nens d’aquella classe, us haureu de llegir el llibre.

Aquest llibre m’ha agradat molt perquè és d’intriga i perquè el vam llegir amb tota la classe.

Ton Fraile, 3r curs.

 

 

eTwinning project: Making friends with letters.

English:

Last year Ceci met one teacher from Czech Republic. The name of this teacher is Markéta. We send letters from Catalonia and Czech students send letter to us. 5th and 6th graders and the students who take part of this project.

 

Català:

L’any passat la Ceci va conèixer una professora de la República Txeca. Els nens i nenes de Maians enviem cartes als nens i nenes de la República Txeca i ells a nosaltres. En aquest projecte només hi participen els nens i nenes de 5è i 6è curs.

Projecte eTwinning: Traditional children’s games around Europe

English:

Ceci, our English teacher, tell us that we are going to do an eTwinning project. This project is about getting to know another pupils from another country and to share a project. We will explain them the traditional games in Catalonia and they will explain us the traditional games in Poland and Turkey. The first activity is the Guess who? game. We will send them a photo from us and a description and they will guess who is who.

Català:

La semana passada la Ceci, la nostra mestra d’anglès, ens va dir que fariem un projecte eTwinning. Consisteix en conèixer nens de diferents països i explicar-nos jocs tardicionals. La primera activitat és enviar-nos una foto de tota la classe amb una petita descripció de cadascú i hauran d’endevinar qui és qui, jugarem al joc del ¿Quién es quién?

ECO – JOCS!!!

El dia de carnaval els alumnes de l’escola de Maians de 3r, 4r, 5é i 6é, vam fabricar 4 jocs amb material reciclat.

Durant 2 sessions, ens vam posar els alumnes de cicle mitjà en un grup i vam fer l’Eco -Memory. Està construït amb caixes de cartró, fotografies fotocopiades i paper per fer els sobres.

Primer de tot vam agafar les caixes i les vam retallar en trossos rectes. Aleshores vam fer cartes de 10 x 10 i vam enganxar les fotos. Després les vam apilar, les vam lligar i les vam posar dins d’un sobre.

GLOUDINA COMES IN SHCOOL

Thursday seventh of February Gloudina came to our school and explained us her adventures in Africa. Gloudina explained a lot of information and we learnt: the causes of the animals in danger. The reasons are diseases, fishing, hunting, pollution, destruction of their habitat, high genetic vulnerability and low birth rates. A small groups of persons help the animals and fight for the animals not become in danger. Glaudina show us photos from animals in danger.

 

RECOMANACIÓ DE LLIBRES: Wolfang

El Wolfang és un nen superdotat que té una gran passió per la música. Es pensa que tots els del seu voltant son  “sota cent” o “esponges”. Vivia  amb l´avia Matilde, la tieta Berta i la seva mare,que tenia una malaltia fins que  es va suïcidar a la banyera. Wolfang va haver d’anar a viure amb el desconegut del seu pare,cosa que no li va fer gaire gracia.

Un bon dia van anar a la platja amb el seu pare el senyor Carles i uns tres nens amics seus(CLAR QUE, ELL PENSAVA QUE EREN SOTA-CENT).Els nens els van agafar per els peus i per les mans i amb una mica   d’ajuda del senyor Carles el van llençar al mar .A en Wolfang,no li va fer gens de gràcia de manera que va reaccionar malament.Al dia següent, en Quim, un dels nens que van assistir a la broma de la platja, va venir a disculpar-se. Li va portar un documental sobre l´espai. Els dos junts se’l van mirar. En Wolfang no era feliç amb en Cares així que,va planejar un pla de fuga. En Quim el va ajudar a fer el pla. En Wolfang aniria a viure a París i estudiaria piano a unaacadèmia de música molt bona. .Desgraciadament no va funcionar.En Wolfang va suplicar a en Carles que el portés a la capital de França,París. Al final el va convèncer. Un cop a París,van buscar l´acadèmia de música Grimalt,on en Wolfang estudiaria piano per un gran concurs.

Ja era el dia de la prova de piano i el van portar a una gran sala.Un japonés va ser el primer en tocar- hi i en Wolfang es va posar gelós. En aquell mateix moment es va adonar que no era el millor i ningú era sota-cent ni esponga. Aquest llibre el recomano a partir de 5è perquè té un vocabulari difícil. Jo el valoraria amb un:NOU!!!!!!!

CONCURS DE DIBUIX

El concurs BBVA és un concurs de dibuix que consisteix en que les mestres ens llegeixen sis contes i hem de fer un dibuix per cada conte que representi una escena.

Després triem quin dibuix dels que hem fet ens agrada més i el passem a net. Un cop fets les mestres els portan a el BBVA.

Llavors els dibuixos guanyadors els copien en un llibre. 

 

Aquests són els nostres dibuixos!

 

   

CARNAVAL

El divendres 1 de març celebrarem el carnaval amb les Escoles Coll de Gossem , escola de maians i la Llar d’infans.

 

El tema d’aquest any és el reciclatge.A les 10:30 sortirem de l’escola coll de gosem i començarà la rua. Un cop s’acabi la rua anirem al centre i una companyia d’animació infantil ens farà riure una estona,i un cop haguem deixat anar unes rialles a les 12:00 ens esperara un pica-pica.

Segur que ens ho passarem molt bé!!!

ELS TALLERS D’AQUEST TRIMESTRE

Aquest trimestre igual que el passat, fem tres tallers. Un amb la Ceci, un amb la Núria i un altre amb el Cesc.

La Ceci fa el taller de cuinant emocions. El taller tractava de saber controlar les emocions. Ens va ensenyar la gratitud que és aprendre a dir gràcies, també ens va ensenyar l’autocontrol que és saber controlar-te encara que estiguis en una situació difícil i l’autoestima que és que has de creure en tu sempre. Totes les emocions ens han agradat molt, però els que més ens van agradar van ser la gratitud i l’autocontrol.

La Núria fa el taller d’experiments. El primer dia vam aprendre què era la densitat, també vam fer una làmpada de lava i també vam experimenta amb els colors. Tots els experiments ens van agradar molt, però el que ens van agradar més van ser el de la densitat i la làmpada de lava.

El Cesc va fer el taller del croma. Que tractava en triar un tema entre tots i fer una petita pel·lícula que després la penjarem al web. El croma és una tela especial de color verda o blava on després hi pots posar efectes especials.

Aquest són els tallers d’aquest trimestre, ens agraden molt.

Laia Rivera

5è de primària

SORTIDA A LA PEDRERA

El dia 13 de febrer, amb tots els alumnes de cicle mitjà i superior de la ZER, vam anar a visitar  La Pedrera.

Al arribar allà uns guies ens van separar per cicles i vam començar la visita. Per nosaltres les parts més fabuloses van ser: les golfes, el terrat i l’entrada principal. Desprès de recórrer les sales de La Pedrera els alumnes de cicle superior vam fer uns tallers sobre els Secrets que amaguen la Pedrera.

Els alumnes de Cicle  Mitjà van aprendre que el Gaudi col·leccionava insectes i plantes, perquè li agradava molt la natura, a més a més vam aprendre que la pedrera estava inspirada amb la naturalesa. Van fer un taller que es deia Indiana Stones i com que van aconseguir superar totes les proves els van donar un petit tresor, unes frases que deia sempre Gaudí.

Els alumnes de Cicle Superior vam aprendre que La Pedrera no està acabada perquè Gaudí es va enfadar  amb els Milà, que eren els amos de la casa. perquè no els agradava com estava quedant l’edifici També vam poder veure com és construeix els arcs catenaris de les golfes i fins i tot en vam poder construir uns amb fustes.

Vam sortir de La Pedrera i vam anar a dinar a la Plaça de la Catedral. Finalment ens ho vam passar molt bé i va ser una gran sortida.

TALLER LETTERING

Hem fet un taller de Lettering amb una noia que es diu Sara. Ens van ensenyar uns retoladors que es deien Brush pen. Eren un retoladors diferents perquè si pintaves cap amunt el traç es feia gruixut i si tiraves cap avall, el traç es feia prim. Després ens va ensenyar uns pinzells que si ho apretaves sortia aigua i així no necessitàvem el pot d’aigua per netejar-los. Llavors amb els pinzells vam pintar amb aquarel·la i després amb els Brush Pen vam escriure el nom del nostre personatge dels Pastorets.

M’ha agradat molt perquè són uns retoladors i uns pinzells que no es veuen molt i llavors ens vam sorprendre i va ser molt guai.

Berta 4t

 

Ordres del rei carnestoltes

El dimecres 20 de febrer ens va arribar una carta del senyor Carnestoltes. A la carta hi posava que el dilluns 25 hauríem de venir a l’escola amb pijama. Durant aquesta setmana el senyor Carnestoltes ens anirà donant ordres i nosaltres les haurem de complir. Les ordres les escriu en una carta i llavors les amaga per l’escola i nosaltres les hem de trobar. Si voleu saber les ordres que ens anirà donant aquesta setmana, estigueu atents a la pàgina web de l’escola.

 

Eloi i Jordi

 

 

HEM ACABAT LA NOSTRA SAMARRETA!!!

A finals de gener vam acabar de fer, dissenyar i pintar la nostra samarreta. Cadascú es va dissenyar la seva pròpia samarreta. Llavors quan totes les samarretes estaven enllestides, vam fer-nos una foto per grups cooperatius.

Algunes mares ens van ajudar a cosir la samarreta, elles van portar unes màquines de cosir i ens van ensenyar a fer-les servir.  Al final les samarretes van quedar força bé. Aquest projecte ens ha servit per aprendre a cosir i a dissenyar patrons. A part creiem que és un projecte molt original.

Max i Aarón

6è i 4t de primària

Grups: Clar i Català i Els estilistes

 

 

 

 

 

Grups: Els imperfectes i Samarretes al poder

 

 

 

 

Grups:l’Agulla i els Robots

PROJECTE POSTDATA: 2a CARTA

Ens ha arribat la 2a correspondència dins el projecte Postdata i vam descobrir que era de la Luz Broto, una artista que li agrada molt experimentar i proposar jocs. Aquesta carta només la podien llegir les mestres. Després de llegir-la van marxar de la classe i ens van deixar sols. Aquest va ser el dia que ens van enviar la carta, que ens vam esverar però no massa. El segon dia va passar el mateix però les mestres van tenir que interrompre a la classe ja que va ser massa i la sessió era tot un desastre. Més tard ens van fer escriure el que havia passat i un dibuix que ho representava. A la següent sessió de projecte ens van distribuir en grups cooperatius per pensar idees sobre la Luz Broto i el seu objectiu: trencar les normes. Ben aviat sabreu el resultat!

Jana i Bruna.

Resultat d'imatges de Luz Broto