UN COLOMÍ ARRIBAT DE LLUNY I UN MOIXÓ PETITÓ SE’NS AMAGUEN AQUESTA 3ª SETMANA!

Estimats jugadors cercadors d’ocells amagats, aquest serà un curs que ens haurem d’anar adaptant a totes les situacions que se’ns vagin plantejant com poden ser confinaments de grups com ja ha passat, passa i passarà… però el joc té la intenció de no aturar-se.

Sabem que això és un inconvenient pel grup que hagi d’estar a casa i no pugui consultar fàcilment les guies de camp! No us heu de preocupar, m’envieu un correu amb els dubtes que tingueu i jo us donaré un copet “d’ala”!

Cal dir, que la participació ha baixat una mica. Us torno a donar el consell d’agafar-ho com una rutina i marcar-se un dia per enviar el correu, com si féssiu una activitat extraescolar. Com podeu veure, enguany intento contestar tots els correus a mesura que van arribant, per tant no ho deixeu pel darrer moment!

Aquesta darrera setmana hem fet observació al Pati-Parc de la Fontsanta amb el grup de CSA i vam prometre que us faríem saber com havia anat: 9 espècies observades amb un total de 126 ocells detectats! No està gens malament per ser la primera observació!

Els nois i noies de CSA ja han traspassat totes aquestes dades als seus “Quaderns de camp” i a data d’avui 8 companys ja han enviat el dibuix de l’ocell que han triat.

Us mostro el bonic pit-roig que ha enviat l’Íngrid! Tots els dibuixos són molt bonics i espero amb delit la resta de dibuixos dels nois i noies de CSA.

Aquesta propera setmana, dijous si tot va bé, farem l’observació amb CSB! A veure quines sorpreses tindrem…. ep! i no us preocupeu que us tindrem ben informats.

He d’insistir en recordar-vos la importància de consultar les guies per ser un entrenament visual molt bo! Vigileu en com escriviu els noms i si us plau, repasseu-los abans d’enviar.

Els ocells 3 i 4 tenien dificultats diferents: començarem per l’ocell nº 4… cap errada, el pit-roig és un dels ocellets més simpàtics i estimats i que tots coneixeu molt bé. L’ocell amagat nº 3 ha tingut una mica més de dificultat, perquè és un ocell que no veiem al pati de l’escola i per tant no hi és al “Quadern de camp”, però tots l’heu acabat trobant: el color negre i el bec roig amb la punta groga han estat trets diagnòstics clau per la seva identificació, una bonica polla d’aigua que gairebé segur que veureu si algun dia visiteu una zona d’aiguamolls.

Aquest és l’enllaç on podeu llegir com són i algunes curiositats d’aquests ocells:  RESPOSTES I NOUS OCELLS AMAGATS

Llegiu bé els petits textos que hi ha a sota de la fotografia, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho… caldrà revisar-ho!

Per la propera setmana ens visiten dos ocells que són molt comuns i freqüents al nostre pati. L’ocell amagat nº 5 el podem veure tot l’any i té la particularitat que pot criar en qualsevol moment de l’any. És per això que ha tingut un creixement molt important i ara ja el podem trobar gairebé a tot arreu però a zones de no gaire alçada, per tant és molt freqüent al que és tota la franja litoral i no el trobarem a zones de muntanya.

L’ocell amagat nº 6 és un petit ocellet on mascle i femella són una mica diferents… recordeu que d’això se’n diu “dimorfisme sexual” (dues formes de plomatge segons si són mascle o femella). Ara en podem veure algun… però a partir de gener els sentirem cantar de manera gairebé compulsiva. Els mascles s’enfilen a punts alts dels arbres i canten sense parar per indicar dues coses: la primera és que diuen als ocellets de la mateixa espècie que aquell és el seu territori i la segona és que s’exibeixen davant les femelles per demostrar que són els més forts i que són els que canten millor!

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES o també el Quadern de camp!

Vinga, a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix dia 9 fins al 15 de novembre! No ho deixeu per darrera hora!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…