ARRIBEN ELS DOS PRIMERS OCELLS AMAGATS DEL CURS 2020-2021!

Estimats jugadors del joc de l’Ocell Amagat, aquí tenim els dos primers ocells amagats d’aquest curs.

Desitgem que enguany puguem iniciar i finalitzar el joc i no ens passi com el darrer curs que es va estroncar per l’afectació del COVID-19.

La passada setmana, vam presentar el projecte dels Ocells del Pati de l’Escola als nois i noies del cicle superior… per tant, ara ja podem iniciar el joc.

Recordeu que aquest joc és un entrenament molt important per poder-nos familiaritzar amb l’ús de les guies de camp, que ens han de permetre identificar els ocells quan estem al camp, fent observació. El joc complet té 50 ocells amagats… i de tant en tant hi haurà alguna setmana amb uns reptes que ens faran acumular més punts! Ca ocell “trobat” atorga un punt. Recordeu que aquest és un joc que es pot fer en grup… encara que cada participant ha d’escriure un correu amb les respostes.

Aquesta primera setmana, els dos ocells són dos ocells prou comuns i molt freqüents al nostre pati… perquè del que es tracta ara és agafar correctament la mecànica del joc. És per això que està bé que mireu la guia i us fixeu en els dibuixos dels ocells. Les millors guies són les que els ocells estan dibuixats, perquè el dibuixant ha reproduït tots els trets diagnòstics de cada un dels ocells, i això ens facilita la seva identificació. A això se’n diu “il·lustració científica”! A la natura i a les fotografies això no és possible! Perquè ho entengueu, a la guia hi ha un “retrat robot” perfecte de com és l’ocell! Us recomanem que mireu la guia per assegurar que escriviu el nom de l’ocell de forma correcta i també per fer aquest entrenament visual tant important.

Enllaç als ocells amagats d’aquesta setmana:

A la pàgina web, trobareu els ocells amagats a sota de l’explicació del joc.

Vinga, desitgem que ens aneu enviant correus electrònics a ocell.amagat@escolalolaanglada.cat amb les respostes dels ocells amagats nº1 i nº 2.

Recordeu que teniu temps fins el proper diumenge dia 1 de novembre. El dilluns dia 2 a la pàgina web, hi haurà la resposta correcta, una breu explicació de les característiques de l’ocell, els dos ocells amagats nous… i també rebreu una carta on us donarem alguna pista que farà referència als nous ocells amagats.

Una abraçada… i que els ocells en acompanyin i volin en llibertat!