AQUESTA SETMANA AMB L’OCELL nº 6 HEM TINGUT LES PRIMERES DIFICULTATS! SEGUIM AMB ELS OCELLS 7 I 8.

Estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2019-2020.

Malgrat el període de 15 dies i amb les colònies pel mig, la participació ha anat augmentant, especialment a la classe de 5è. També donar la benvinguda a nous participants, i tenim l’honor de tenir la primera jugadora que és àvia d’una alumna. La participació d’aquesta setmana ha estat de 10 participants de 5è, 4 de 6è i 6 antics alumnes o familiars d’alumnat.

Vinga, animeu-vos a participar!.

Aquesta setmana han aparegut les primeres dificultats del joc, especialment amb l’ocell amagat nº 6.

Pel que fa a l’ocell amagat nº 5 no ha tingut gairebé cap dificultat i tothom ha trobat la CADERNERA europea. La seva coloració on destaquen la cara vermella i les franges alars grogues eren trets molt clars i que ajudaven molt la seva identificació… sempre i quan consulteu les guies! La cadernera és fàcilment observable al pati de l’escola. Per cert, el dijous d’aquesta setmana, tenim observació amb els nois i noies de 5è!

L’ocell nº 6 ha generat molta confusió i una colla d’errades. Heu dit: papamosques menut, bruel asiàtic, verdum, mosquiter ibèric, gafarró i també cuereta torrentera. Els qui heu dit cuereta torrentera us hi heu apropat molt però l’espècie amagada era la CUERETA GROGA!

Com molt bé ha comentat la Glòria una diferència important és el color de la gola. La Glòria ha escrit: “He trobat difícil diferenciar si era cuereta groga o torrentera i he volgut compartir amb l’Arnau els meus dubtes. Al final els dos dubtàvem. Finalment hem recordat un avís que vas donar el curs passat (la gorja blanca correspon a la cuereta groga i la gorja negra a la torrentera).

A l’inici de l’article podeu veure la fotografia de l’ocell nº 6 (Cuereta groga) i la diferència destacable a la gola entre la cuereta groga (esquerra) i la cuereta torrentera (dreta).

Prohibit desanimar-se, i a seguir jugant, que així aprenem… i no sempre els ocells han de ser fàcils!

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Llegiu bé aquests petits textos, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria. Si dubteu d’alguna paraula o explicació, quan envieu el correu m’ho podeu preguntar. També ho podeu preguntar a les mestres tutores de 5è i 6è, la Muntsa i la Jenifer.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho!

Per aquesta setmana, que finalitzarà el proper diumenge dia 24 de novembre se’ns amaguen dos ocellets que són molt habituals al pati de l’escola. El nº 7 és un bonic mascle d’una espècie que es fa molt visible al llarg de tot l’any però amb especial visibilitat a la tardor i hivern. L’ocell amagat nº 8 a finals d’hivern i primavera ens obsequia amb el seu cant continuat i molt sonor per tal de marcar territori i fer-se el pinxo davant les femelles. A la foto es pot apreciar un preciós mascle amb la seva millor coloració groga! Atenció a escriure els seus noms correctament!

RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 24 de novembre!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms, la quantitat per trams i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…