ANEM TROBANT OCELLS AMAGATS! DOS OCELLS MOLT COLORITS ENS VISITEN! (Ocells 5 i 6)

Molt estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2019-2020.

Aquesta setmana amb tota la preparació de la festa de la castanyada, la participació ha baixat molt i és per això que us felevito especialment a tots i totes que heu mantingut la constància de la participació. Aprendre exigeix una voluntat constant perquè res s’aprèn de cop i volta i la perseverança és fonamental. La participació d’aquesta setmana ha estat de 5 participants de 5è, 5 de 6è i 4 antics alumnes o familiars d’alumnat.

Vinga, animeu-vos a participar i també a convidar a la família i amics. L’experiència ens diu que aquells que participen en família els és molt atractiu i plaent fer l’activitat junts.

És ben cert que aquesta setmana eren del nivell fàcil i això ha fet que tots els participants hagin aconseguit els dos punts que hi havia en joc! Alguns heu dubtat amb l’ocell nº 4, però finalment tots l’heu trobat correctament!

L’ocell amagat nº 3 és l’abundant i conegut COLOM ROQUER. El pati de l’escola és un lloc ideal per veure’l. Així i tot tenen aspectes que ens poden ajudar a observar detalls que ens ajudaran a identificar altres espècies no tan comunes… per exemple el carpó blanc que queda al descobert i es veu molt bé quan arrenquen el vol. El carpó blanc és un senyal, com un llum que s’encén quan es posen a volar perquè alguna cosa o algun depredador els ha espantat. El carpó (veure imatge inici de l’article) ens ajuda a identificar els gafarrons, o l’oreneta cuablanca que casualment té la cua negra però el que destaca és el carpó blanc!

L’ocell amagat nº 4 és l’abundant ESTORNELL comú o negre. A voltes el confoneu amb la merla comuna (ocell amagat nº 1) però la silueta el delata. L’estornell quan està posat en un arbre o teulada té el cos més vertical i destaca la seva cua molt curta en comparació amb la merla. Al pati el veiem molt sovint i amb més abundància a l’hivern.

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Llegiu bé aquests petits textos, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria. Si dubteu d’alguna paraula o explicació, quan envieu el correu m’ho podeu preguntar. També ho podeu preguntar a les mestres tutores de 5è i 6è, la Muntsa i la Jenifer.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho!

Per aquesta setmana, que durarà 15 dies amb motiu de les colònies de Cicle Superior, se’ns amaguen dos ocells molt colorits i que ha de facilitar la seva identificació a les guies. Atenció a escriure els seus noms correctament!

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 17 de novembre!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms, la quantitat per trams i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat… i bones colònies a Tarragona!