TROBATS ELS DOS PRIMERS OCELLS AMAGATS DEL CURS! ANIMEU-VOS A PARTICIPAR!

Molt estimades i estimats amics cercadors d’ocells amagats del curs 2019-2020. Primer de tot donar-vos la benvinguda a totes i tots els qui heu participat a la descoberta dels primers ocells amagats, i especialment als antics alumnes o mares d’alumnes i d’antics alumnes de l’escola que no dubten a seguir gaudint d’aquest joc que des de l’escola fem amb tanta il·lusió. Tots som conscients de la fragilitat de la natura i com més la coneguem més la respectarem i ajudarem a la seva conservació.

L’arrencada del joc ha anat prou bé… però encara ha d’anar millor i la participació en aquesta primera setmana ha estat de 12 participants de 5è, 10 de 6è i 5 antics alumnes o familiars d’alumnat.

Vinga, animeu-vos a participar i també a convidar a la família i amics. L’experiència ens diu que aquells que participen en família els és molt atractiu i plaent fer l’activitat junts.

També recordar-vos la importància de consultar les guies per ser un entrenament visual molt bo! Vigileu en com escriviu els noms i si us plau, repasseu abans d’enviar. Aquesta setmana tres participants no han aconseguit els dos punts per errors en l’escriptura del nom!

Com heu pogut comprovar els dos ocells d’aquesta setmana eren prou fàcils, encara que alguns de vosaltres heu comentat que l’ocell amagat nº 2 us ha costat una mica. Bé, ja es tracta d’això: cercar, trobar i arriscar… i així a poc a poc se’n va aprenent. Feu el favor de consultar als companys i companyes i si els noms no coincideixen, ho raoneu i preneu una nova decisió o bé us refermeu del que dieu! És la millor manera d’aprendre, a partir del diàleg i l’observació profunda. Ànims i a seguir jugant!

L’ocell amagat nº 1 és l’abundant habitant dels nostres boscos i jardins urbans MERLA comuna. Al pati de l’escola i concretament amagada entre els arbustos la veiem molt sovint.

L’ocell amagat nº 2 és la més elegant de totes,  amb el seu vestit blanc, negre i gris i caminant com una autèntica model de passarel·la. És la bonica CUERETA BLANCA, que també podem veure amb molta facilitat especialment a les pistes de futbol i bàsquet i entrada de l’escola.

En aquest enllaç podeu llegir com són i algunes curiositats dels ocells, d’aquesta setmana:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

Llegiu bé aquests petits texts, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria. Si dubteu d’alguna paraula o explicació, quan envieu el correu m’ho podeu preguntar. També ho podeu preguntar a les mestres tutores de 5è i 6è.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho… o repassarem!

Per la propera setmana i tenint en compte que és una mica més curta i que estareu enfeinats amb la festa de tardor (La Castanyada) també ens visiten dos ocells de nivell fàcil. Tots dos fàcilment observables al pati. L’ocell amagat nº 4 a voltes el confoneu amb la merla! Desitjo que a partir d’avui ja no hi hagi més confusions!

Estic ben convençut que trobareu tots dos ocells! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES!

Vinga a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix al dia 3 de novembre! Vigileu que venen dies de festa, no ho deixeu per darrera hora!

Recordeu que al lloc web de l’escola, podeu veure el llistat dels ocells observats al pati de l’escola. Hi ha la data i el curs de cicle superior que fa l’observació, els noms, la quantitat per trams i un dibuix de cada ocell, que us ajudarà a identificar i retenir-lo a la memòria.

L’enllaç és: OBSERVACIONS AL PATI I PARC DE LA FONTSANTA

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…