El nou any 2019 ens porta 2 ocells fàcils i el primer “bonus trak”!

Benvolgudes i benvolguts jugadors del joc de l’ocell amagat 2018-2019.

Desitjo de tot cor que l’any que acabem d’estrenar sigui un any ple d’encerts… i no ho dic només pels encerts que pugueu fer al joc de l’ocell amagat!

Després d’una llarga pausa pel cicle de les festes de nadal, tornem a reprendre el nostre joc. Si els darrers ocells de l’any van ser fàcils, com així heu demostrat gairebé tots els participants, els dos ocells per iniciar l’any també podem dir que són de nivell fàcil.

Vull donar la benvinguda especialment a dos antics alumnes que han decidit començar a jugar; en Kevin i en Ferran. Ànims nois!

El passat ocell amagat nº 11 és el bonic i familiar pit-roig i que podem veure gairebé tot l’any al pati de l’escola i l’ocell amagat nº 12 és l’elegant tallarol capnegre amb el seu ull (carúncula) brodat de color vermell! També és un habitant comú del nostre pati i sempre s’amaga pels arbustos (pittosporum) de la tanca de l’escola que dóna al carrer Manuel de Falla.

En aquest enllaç podeu llegir curiositats, cultura popular i poesies d’aquests ocells:  RESPOSTES OCELLS AMAGATS

En aquest altre enllaç podeu veure la vostra puntuació: PUNTUACIÓ

Però atenció! Arriba el primer “BONUS TRAK” de l’any!
Pas de pardal, és un projecte editorial que fa guies de natura i es troba al Camp de Tarragona, i té com a missió apropar als infants al coneixement dels ocells més comuns de casa nostra. Aquest nadal va fer una felicitació on hi surten fins a 41 ocells. Doncs els “bonus track”, consisteix en trobar els noms de tant ocells com pugueu! Per cada 10 ocells ben trobats, obtindreu 1 punt adicional al nostre joc. Aprofiteu el mateix correu que feu servir per al joc i, a més a més dels nombres i els noms dels ocells amagats nostres afegiu una llista que digui “Pas de pardal”, i aneu escrivint els noms dels ocells que trobeu a la il·lustració d’en Pep Gavaldà (dibuixant). Per resoldre aquest “bonus trak” teniu temps fins el dissabte dia 2 de febrer de 2019 (3 setmanes). Vinga, que podreu obtenir fins a 4 punts afegits al joc! No envieu el correu fins que sapigueu el màxim nombre d’ocells!

Els dos ocells de la propera setmana (ocells amagats 13 i 14) són dos ocells que no us ha de costar gens trobar-ne el nom!

ATENCIÓ! Per respondre els dos ocells amagats hi ha temps fins el proper dissabte dia 19 de gener!

Per respondre a la llista “Pas de pardal” hi ha temps fins el dissabte dia 2 de febrer!  (Suggeriment: per fer la llista “Pas de pardal” aniria molt bé que treballeu en grup i que us ajudeu entre vosaltres)

Bona cerca i… que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *