L’ocell 27 ens visita amb xanques vermelles!

Estimat alumnat i amics/gues participants al joc de l’Ocell Amagat.

Seguim amb una acceptable participació i amb un alt percentatge d’encerts… i això que aquesta setmana hi havia un ocell força complicat. Vull donar la benvinguda a en Roger Lladó que s’incorpora al joc on desitjo que s’ho passi bé i aprengui com tots nosaltres!

Pel que fa al ocells amagats d’aquesta setmana, el petit amic alat número 25, alguns de vosaltres l’heu confós amb el pit-roig i no és estrany perquè pertany a la mateixa família (muscicapidae), però no és un pit roig. Altres l’heu confós amb el pardal o bé amb la cotxa cua-roja… també de la mateixa família. Això vol dir, que encara que no l’hagueu encertat heu afinat molt! A les guies, tots els ocells de la mateixa família estan agrupats. Per què? Perquè tenen unes característiques morfològiques (forma) molt semblants, i això ens facilita la seva classificació perquè podem fixar-nos en petits detalls que són els que macaran els seus “trets diagnòstics”!

Per tant, l’ocell amagat número 25 (ja em portem 25!) d’aquesta setmana és el bitxac comú.

L’ocell amagat 26 era el bonic cabusset i que molts alumnes quan el veuen per primera vegada es pensen que és una cria d’ànec! No és cap cria, és que és petit!

Aquí teniu l’enllaç de la taula de classificació:
CLASSIFICACIÓ – PUNTUACIÓ

I aquí teniu l’enllaç on podreu veure com jugar, els noms correctes dels ocells i una petita explicació… i podreu trobar els dos ocells de la propera setmana:
EXPLICACIONS OCELLS TROBATS I NOUS OCELLS AMAGATS

Els dos ocells amagats per la propera setmana “també” tenen grau de dificultat diferent.

L’ocell amagat 27 (dificultat baixa) és un ocell que veurem segur al delta de l’Ebre. Només és estival i ja deu estar ben a punt per arribar a les nostres terres!

L’ocell amagat 26 (dificultat mitjana) és un bonic exemplar d’una espècie molt sensible als canvis i quan alterem, per poc que sigui, el seu hàbitat gairebé l’hem perdut! Al delta de l’Ebre encara es pot observar a les zones de dunes i platges.

Pista: Un sembla que vagi enfilat en unes xanques ben acolorides i l’altre les té ben curtes i ben discretes!

Ànims i a consultar les guies que  disposeu fins el proper dissabte dia 17 de MARÇ de 2018 a les 24 hores!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i que sempre puguin volar en llibertat!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *