Sharing to learn

EXPERIÈNCIA APRENENTATGE-SERVEI EN LLENGUA ESTRANGERA

L’objectiu principal d’aquesta experiència és afavorir l’intercanvi entre alumnat de diferents etapes eLogoducatives i donar suport a la millora de l’expressió oral en llengua anglesa per tal de facilitar l’accés a entorns plurilingües i pluriculturals a l’alumnat participant. A més a més, altres objectius vinculats al projecte són :

•  Millorar la competència oral comunicativa de l’alumnat.
  • Promoure els entorns d’aprenentatge lingüístic no matern a partir de les interaccions personals entre poblacions escolars de l’entorn.
  • Implementar metodologies d’aprenentatge-servei que permetin apropar l’alumnat de secundària a valors propis de la vida en societat.
  • Afavorir actituds de compromís i respecte que ajudin a construir un entorn més humà.
  • Possibilitar el treball i l’intercanvi de centres i docents de Primària i Secundària.
  • -Afavorir al voltant d’aquesta activitat mecanismes de progrés i participació entre els implicats del projecte : alumnes, docents, centres, famílies.

Alumnat participant

L’alumnat de 4t d’ESO o 1r de Batxillerat amb molt bon nivell de llengua anglesa , anomenats “Language Assistants” , donen suport a l’alumnat de primària participant realitzant tasques com ara:

•  Donar suport a l’expressió oral, a la conversa.
  • Afavorir el diàleg i els intercanvis orals en anglès.
  • Dinamitzar tasques de descoberta de vocabulari i expressions habituals.
  • L’alumne/a que dóna suport a la conversa ha d’emprar només la llengua anglesa davant de l’alumnat .
  • Cal donar instruccions senzilles i clares, vocalitzar adequadament i tenir un ritme i velocitat adequat a l’alumnat receptor.
  • Cal triar amb molta cura el vocabulari a utilitzar i la llargada i complexitat de les frases i expressions.
  • Repetir i reforçar les idees, els conceptes o el vocabulari.
  • Confirmar amb preguntes que l’alumnat segueix i comprèn les exposicions.
  • Ajudar-se en la comunicació amb gestos, sons, objectes, pòsters, dibuixos, materials multimèdia, materials audiovisuals, etc.
Primer dia dels language assistantscurs 14-15
Experiència  Sharing to Learncurs 13-14 Language assistants in actioncurs 13-14