Projecte “Els nostres grans”

El  plantejament d’aquest projecte i la definició de la seva programació sorgeix de la necessitat d’apropar la residència d’avis de Can Comelles i els infants del cicle superior de l’escola.

És per aquest motiu que el projecte “Els nostres grans” té com a principal objectiu crear espais en els quals els alumnes es puguin enriquir de l’experiència i el coneixement de la gent gran del poble, al mateix temps que els avis i àvies poden sentir-se útils, augmentant, d’aquesta manera, la seva autoestima; alhora que descobreixen noves maneres de fer i gaudeixen de la companyia del jovent.

Es considera que l’infant no aprèn de forma fragmentada, sinó globalment i a partir de les situacions de la vida quotidiana. És per això que es proposa com a metodologia de treball un projecte interdisciplinari. D’aquesta manera s’afavoreix el desenvolupament d’habilitats com l’organització de la informació, la comparació i la contrastació, l’anàlisi i l’avaluació, i d’altres destreses bàsiques com l’observació, la indagació, la classificació  i la deducció. Aquestes són estratègies imprescindibles per a resoldre els problemes derivats de l’estudi d’una realitat complexa.

Vídeo: Projecte els nostres grans

ORGANITZACIÓ DEL PROJECTE

Totes les activitats estan orientades per ajudar a avançar en l’assoliment de les competències i s’emmarquen en el procés d’ensenyament i d’aprenentatge entorn els quatre eixos: Aprendre a ser i actuar de manera autònoma, aprendre a pensar i comunicar, aprendre a descobrir i tenir iniciativa i aprendre a conviure i habitar el món.

UNITATS DIDÀCTIQUES PROPOSADES PEL DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

PRIMER TRIMESTRE SEGON TRIMESTRE TERCER TRIMESTRE