L’hort i les plantes remeieres

Diríem , per fer una mica d’història, que l’hort de l’escola funciona des de fa uns quants cursos enrere.
El nostre hort es troba en un lloc una mica retirat de la zona de pas de tothom. El tenim a la part de darrera de l’edifici de l’escola, al costat del mur. També tenim una taula de conreu que ens serveix de complement a l’hort .

Al cicle mitjà, els 3rs treballen les plantes remeieres i els grups de 4t som els encarregats de l’hort.

Hi treballem al llarg del curs en hores dedicades al projecte i hi dediquem una hora per setmana. La nostra tasca comença amb la preparació de l’espai de l’hort, remenant la terra, traient les pedres, arrencant les males herbes, revisant i refent (si cal) els solcs de l’hort….

Tot aquesta feina ens fa suar i treballar fort…uff, com ens costa , però ens agrada molt!!

Més tard, quan tot ja ho tenim llest ens toca plantar.
També tenim torretes amb llavors que plantarem quan comencin a créixer les plantetes.
Més tard arriba la tasca de regar i anar observant el creixement de les plantes.
No us hem dit que no hi afegim cap producte químic al nostre hort.
Finalment també recollirem els productes de l’hort que estiguin a punt per anar a la taula.
Tots els alumnes hi col·laborem i contribuïm a tenir cura de l’hort juntament amb els nostres mestres que ens ajuden a organitzar i fer camí en la tasca de l’hort.
Es un hort “per aprendre”, per gaudir i que ens apropa a poder entendre i estimar la natura .
Aprenem treballant-hi, paraules, tasques del camp i ens en adonem de com és de dura la feina dels pagesos.
Ens ajudem, cooperem entre nosaltres i podem experimentar realment com és el cicle vital de les plantes en el nostre hort.
Aprenem com les plantes de l’hort ens ajuden a menjar de forma més sana.

Per acabar, només us volem transmetre l’alegria i la il·lusió que ens fa ser els “pagesos” de l’escola.