UDI LES BOTIGUES

Durant el segon trimestre s’ha desenvolupat la Unitat Didàctica Integrada de LES BOTIGUES.
El context de les botigues ha afavorit tant la comprensió de CONCEPTES (unitats i instruments  de mesura, bitllets i monedes i preus), com el desenvolupament d’HABILITATS ( diàleg, comprar, vendre, mesurar, calcular, tallar, pesar…) de manera autònoma.

ACTIVITATS D’INICIACIÓ

-Creació d’un espai per al diàleg en gran grup on s’han anat recollint les diferents aportacions (idees de tipus de botiga, productes que s’hi venien, viabilitat per fer-la a l’escola, propostes més interessants i justificació).
-Priorització de quatre tipus de botiga. L’alumnat s’agrupa en funció dels seus interessos per muntar-ne una.
-Organització, presa de decisions en petit grup.

(Cadascun dels grups funciona de manera autònoma. Paral·lelament es planifiquen alguns espais per compartir el procés amb la resta de grups.)

AVALUACIÓ

El muntatge de les 4 botigues ha estat la proposta per a l’avaluació  competencial de la UDI. Els nens i nenes han recreat un context conegut amb l’ús de materials manipulables i reals.Ha estat una activitat rica que els ha permès prendre decisions, aplicar connexions i mostrar tot el que sabien en la situació de compra i venda.

Fotografies del muntatge de les botigues i de moments de compra

EL DIÀLEG, PEÇA CLAU

El diàleg ha estat la peça clau:
-Durant el procés de recerca i gestió de coneixement, per decidir i adaptar les estratègies a les necessitats, i així poder anar refent el seu projecte de botiga.
-Per compartir i validar cadascuna de les actuacions i decisions que anaven prenent durant la situació final de compra.

Algunes fotografies i diversos moments de diàleg durant les compres.

Cliqueu sobre les imatges