UDI CASES DEL MÓN

PRODUCTE FINAL

Les cases ja estan construides i s’ha compartit amb les famílies. Tot i el dia plujós, hi havia molta il.lusió poder explicar tot el procés de construcció.

 

 

PLA DE TREBALL DE L’UDI

 

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ

Quan acabi l’UDI l’alumnat ha de ser capaç de:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC: CATALÀ I CASTELLÀ

  • Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.
  • Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.
  • Comprendre i extreure la  informació necessària de textos escrits i audiovisuals per realitzar les tasques.
  • Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a diferents situacions (descripcions, croquis de mesures, llistats de materials) a partir de models o de creació pròpia, escrits a mà o amb eines informàtiques.
  • Mostrar coneixement de l’ortografia de les paraules més rellevants del tema.
  • Utilitzar correctament la CH, Ñ, Y en llengua castellana.

ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Formular preguntes en situacions conegudes. Comunicar oralment i per escrit coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul i mesura).
  • Identificar, analitzar i descriure objectes i espais amb formes geomètriques tridimensionals (cub, esfera, cilindre, piràmide, prisma i con) i planes (quadrat, triangle, rectangle i cercle). Buscar semblances i diferències entre dues figures.
  • Mesurar objectes, espais i temps familiars amb unitats no convencionals (pams, peus, passes…) i convencionals (cm,m) tot utilitzant instruments propers i adequats a cada situació.
  • Representar un problema relacionat amb el tema i arribar a una solució.

ÀMBIT DE MEDI

  • Observar l’entorn i identificar relacions senzilles entre els elements que en formen part, distingint els elements humanitzats i els naturals.
  • Observar i identificar les propietats d’alguns materials i relacionar-les amb els seus usos en la construcció de cases fent-se preguntes que permetin obtenir informacions rellevants.
  • Utilitzar croquis, així com referents d’orientació espacial per situar-se en l’entorn, localitzar determinats elements i desplaçar-se.

ÀMBIT ARTÍSTIC

  • Col·laborar en les tasques del treball en grup, contrastant i valorant les produccions artístiques i explicacions dels altres i les pròpies amb respecte.
  • Realitzar murals, dibuixos i la construcció de cases en volum, d’acord amb les propostes fetes.

ÀMBIT VALORS

  • Expressar la opinió personal i argumentar-la.
  • Participar de forma adequada en les converses col.lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
  • Resoldre situacions del tema reaprofitant dels materials.

COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE

  • Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com de grup.
  • Seguir el propi pla de treball.
  • Utilitzar suports i materials  de consulta disponible  amb l’ajuda de la mestra.
  • Fer una reflexió final personal del seu pla de treball.

COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

  • Dur a terme amb constància les tasques planificades.
  • Fer aportacions al grup.

COMPETÈNCIA DIGITAL

  • Utilitzar autònomament programes d’activitats sobre el tema.

 

INFORMACIÓ

 

      

 

ACTIVITATS

                     

 

COM DIBUIXAR UNA CASA, UN IGLÚ, UN TIPI…

                 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>