PROPOSTES D’ACTIVITATS DE L’1 AL 7 DE JUNY

 

  1. ESCRIPTURA CREATIVA: DESPRÉS DE LLEGIR DUES NOTÍCIES SORPRENENTS, HE PENSAT QUE QUALSEVOL D’ELLES ÉS INTERESSANT PER A PODER ESCRIURE UN CONTE. AQUÍ US DEIXO ELS TITULARS I L’ENLLAÇ ALS VÍDEOS QUE EXPLIQUEN LA NOTÍCIA.

NOTÍCIA 1: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/infok/video/5830377/

UNA BALENA VA ENXAMPAR UN SUBMARINISTA QUE ESTAVA FENT UN ESTUDI SOBRE LES SARDINES A SUD-ÀFRICA

 

NOTÍCIA 2: https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/una-balena-salva-una-biologa-marina-dun-tauro/video/5715816/

BIÒLOGA MARINA SALVADA D’UN TAURÓ PER UNA BALENA

 

– ESCOLLIU UNA DE LES DUES NOTÍCIES I PENSEU UNA HISTÒRIA A PARTIR DEL QUE DIUEN ELS TITULARS, SENSE MIRAR ELS VÍDEOS.

– UN COP HÀGIU ESCRIT EL VOSTRE CONTE, MIREU ELS VÍDEOS DE LES NOTÍCIES I COMPROVEU SI LA VOSTRA HISTÒRIA ÉS MOLT DIFERENT DEL QUE VA PASSAR EN REALITAT.

– NO OBLIDEU DE PENSAR UN TÍTOL PER AL VOSTRE CONTE.

– ESCRIVIU LA HISTÒRIA EN 3 PARÀGRAFS: UN ON EXPLIQUI EL COMENÇAMENT DE LA HISTÒRIA, UN ALTRE ON ES DESENVOLUPA I PASSA L’ACCIÓ I L’ÚLTIM ON S’EXPLICA COM ACABA LA HSTÒRIA. RECORDA QUE QUAN S’ACABA UN PARÀGRAF ESCRIVIM PUNT I A PART.

– QUAN ACABEM D’ESCRIURE UNA IDEA, POSEM PUNT I SEGUIT.

– PAREU ATENCIÓ EN EL VOCABULARI QUE EMPREU, HA DE SER VARIAT I HA D’AJUDAR A ENTENDRE LA HSTÒRIA I CONÈIXER COM SÓN ELS PROTAGONISTES I ELS LLOCS ON SUCCEEIXEN ELS FETS.

 

  1. COMPRENSIÓ LECTORA: US PROPOSO PRACTICAR-LA AMB LA SEGÜENT LECTURA

https://drive.google.com/file/d/1NC-wdekX_ydu11gKwKVvAnjItYxxOyAp/view?usp=sharing

 

  1. FILOSOFIA I ELS SENTITS. RECORDEU QUE A L’ESCOLA ESTÀVEM APRENENT MOLTES COSES AMB EL PÈBILI. QUIN FOLLET MÉS ENTREMALIAT, OI?

FA DUES SETMANES VAM TREBALLAR EL SENTIT DE L’OÏDA. AQUESTA SETMANA DESENVOLUPAREM UNA ACTIVITAT RELACIONADA AMB EL SENTIT DE LA VISTA I LA FILOSOFIA. HAS D’OBSEVAR ATENTAMENT I DEIXAR VOLAR LA TEVA IMAGINACIÓ. SOM- HI DONCS!

AQUÍ TENS UNA FRAGMENT D’UN QUADRE. ÉS NOMÉS UNA PART D’UNA OBRA D’ART. OBSERVA-LA AMB ATENCIÓ.


ARA, EN UN FULL, HAS DE FER UNA ANÀLISI DEL QUE HAS OBSERVAT D’AQUESTA PART DE QUADRE. PER TAL D’AJUDAR-TE POTS SEGUIR LA SEGÜENT PAUTA:

  • QUÈ HI VEUS?
  • QUÈ ET SUGGEREIX?
  • COM ET SENTS QUAN EL MIRES?
  • HAS VIST ALTRES IMATGES SEMBLANTS?
  • CREUS QUE ELS TEUS COMPANYS/ES HO PODEN VEURE COMPLETAMENT DIFERENT?

QUAN ACABIS, FES UN DIBUIX DE COM T’IMAGINES QUE SERÀ EL QUADRE EN LA SEVA TOTALITAT I POSA-LI UN TÍTOL.

 

  1. ELS CUCS DE FIBONACCI: PODRIES TROBAR QUINA ÉS LA REGULARITAT QUE SEGUEIX AQUESTA SÈRIE I PENSAR DUES ANELLES MÉS DEL CUC?

PISTA:  PROVA DE JUGAR AMB LES SUMES DE LES DIFERENTS ANELLES DEL CUC)

PENSA ARA TU UNA SÈRIE DE FIBONACCI. OMPLE ELS SEGÜENTS CUCS, TENINT EN COMPTE QUE A LES ANELLES PINTADES (TANT LES GROUES COM LES BLAVES) VA UN NÚMERO PARELL

 

 

PER ALS MÉS ATREVITS: PROVEU DE PENSAR SÈRIES DE FIBONACCI EN CUCS DE 6

 

  1. PRACTIQUEM CÀLCUL

https://clic.xtec.cat/projects/paresena/jclic.js/index.html

 http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/series2/jclic/series2.jclic.zip&lang=ca&title=Ordenacions+i+sèries

 https://clic.xtec.cat/projects/quinzet/jclic.js/index.html

https://clic.xtec.cat/projects/horespau/jclic.js/index.html

O FITXES DE CÀLCUL

https://drive.google.com/file/d/1gUZOXXdBZNBf45i0QUznvy6r2uxd3eE-/view?usp=sharing

 

  1. EM DIBUIXO JUGANT!! HOLA ESPORTISTES! US ANIMEM A REALITZAR UNA ACTIVITAT DE DIBUIX!!

PENSA EN UN JOC AL QUE T’AGRADI JUGAR MOLT I DIBUIXA’T JUGANT-HI. A VEURE SI NOMÉS VEIENT EL DIBUIX, DESCOBRIM QUI ETS I QUIN JOC HAS TRIAT.

NO ET DEIXIS CAP DETALL EH? ENS HAS DE DONAR PISTES NOMÉS A TRAVÉS DEL TEU DIBUIX. NO POTS ESCRIURE CAP PARAULA!!

 

ENGLISH CHALLENGE

HELLO EVERYBODY!! HOW ARE YOU? AQUESTA SETMANA US PROPOSEM L’ENGLISH CHALLENGE! US AGRADEN ELS EMBARBUSSAMENTS? EN ANGLÈS ELS ANOMENEM TONGUE TWISTERS!

TOT SEGUIT TROBAREU 3 TONGUE TWISTERS QUE HEU D’ESCOLTAR, PRACTICAR I FINALMENT RECITAR! (PODEU ENVIAR VÍDEOS O SIMPLEMENT, NOTES D’ÀUDIO!)

GOOD LUCK AND REMEMBER TO SEND THE RECORDING WITH YOUR CHALLENGE!

PER TAL DE PODER ESCOLTAR-LOS, COPIEU L’ENLLAÇ DE CADA UN D’ELLS AL BUSCADOR O ACCEDIU AL WEB : HTTPS://LEARNENGLISHKIDS.BRITISHCOUNCIL.ORG/

 

1     https://learnenglishkids.britishcouncil.org/tongue-twisters/blue-bluebird

2     https://learnenglishkids.britishcouncil.org/tongue-twisters/three-free-throws

3     https://learnenglishkids.britishcouncil.org/tongue-twisters/greek-grapes

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>