PROPOSTA D’ACTIVITATS SETMANA DEL 18 AL 24 DE MAIG

PROPOSTES D’ACTIVITATS: SETMANA DEL 18 al 24 DE MAIG

Amb l’activitat del quadre que vàreu observar la setmana passada sense adonar-vos és va començar l’UDI PLATERO Y YO, ja veieu que aquesta UDI té nom de conte. Platero és un burret que es fa estimar molt.

Cada setmana us anirem fent propostes per endinsar-nos en el mon de Platero i de la poesia, i ho farem amb activitats la majoria en llengua castellana.

1- Perquè us pugueu organitzar us passem el PLA DE TREBALL, així podreu anar marcant les activitats que ja tingueu fetes.

2- Escolteu la història de Platero, és molt bonica.

3- Ara llegiu el primer capítol del llibre “ Platero y yo”, escrit per Juan Ramón Jiménez. Després responeu les preguntes que us proposem.

4- Ara us toca resoldre un problema i unes operacions.

5- Dimecres passat, a la videoconferència, vam llegir i recordar que a la cuina del Pèbili hi havia moltes olors. Aquí teniu un parell d’activitats per fer i que ens agradarà que ens retorneu:

– Classifiquem les olors.

– Fem una bosseta d’ambientador per l’armari.

Ara hauràs de buscar olors i recordar les que alguna vegada has sentit.

Després intenta classificar-les i fas grups. Cada grup tindrà les olors que s’assemblin en alguna cosa.

A cada grup li poses un títol i fas una llista de les olors que vols posar en aquell grup.  Pots fer el número de grups que vulguis: 2, 3, 4…  Si vols pots fer servir aquest model per escriure:

BOSSETA D’AMBIENTADOR

Us proposem fer un saquet aromatitzat per la roba. Així quan obriu l’armari notareu la frescor i la bona olor que fan les herbes aromàtiques.

Podeu fer servir les herbes que tingueu més a l’abast (sàlvia, romaní, timó, farigola, marialluïsa o espígol). Si teniu oportunitat d’acostar-vos al camp o a la muntanya dins la vostra hora de passeig diari, segur que trobareu fàcilment farigola, espígol o romaní. Podeu fer una barreja de vàries o simplement un saquet amb una de sola.

Aquests són els passos a seguir:

1. Retalleu un tros de roba transpirable (preferiblement cotó) d’aproximadament 15 x 15 cm.
  2. Col·loqueu, al centre de la roba, els ingredients naturals que heu triat.
  3. Uniu les puntes de la roba, de tal manera que tanqueu les herbes aromàtiques dins d’ella.
  4. Tanqueu la bosseta amb una cinta, tot fent un llaç ben maco.
  5. Poseu la bosseta dins d’un calaix, armari o capsa i gaudiu de la bona olor.

CONTE RELACIONAT AMB LES OLORS

La col·lecció d’olors  , Teresa Clua i Carner     (Adaptació radiofònica d’un capítol del conte)

REPTE DE LA SETMANA

Aquesta setmana el Pere us proposa un repte de música. Aquí el teniu!

EL PENTAGRAMA

A la classe vam conèixer la història del pentagrama, un sistema per escriure la música que tocava la gent i que ha anat creixent fins a tenir les cinc línies que té avui dia.

Vam provar de fer un pentagrama fent papiroflèxia, plegant un full vàries vegades.Així vam aconseguir tenir cadascú el nostre propi pentagrama per quan haguéssim d’inventar ritmes i cançons. Però aquests pentagrames s’han quedat a l’escola. Necessitem fabricar pentagrames nous per escriure les melodies que tenim al cap.

EL REPTE

Escriure els passos per fer el nostre pentagrama pot ser difícil per a mi i també per a vosaltres a l’hora d’entendre els passos. Per això he gravat un petit vídeo on el vaig fent pas a pas. El trobareu aquí.

Us proposo que feu el mateix. Creeu el vostre pentagrama, dibuixeu i retalleu algunes figures de ritmes (ta, titi, silenci…) i així podreu crear petits ritmes.

Només hi ha una condició: els ritmes que m’envieu han de ser compassos de quatre pulsacions. Mireu els exemples.

Música maestri!