ACTIVITATS PER AQUEST ESTIU

 

 

De cara a l’estiu us volem fer una sèrie de recomanacions sobre la feina que poden fer els nens i nenes.

El més important és que puguin descansar, passar-s’ho bé i gaudir amb la família o els amics, però també han d’anar fent alguna coseta per mantenir-se i poder repassar tot allò que han après durant el curs. És aconsellable no fer-ho tot en els primers dies de vacances ni deixar-ho tot pel final.

 

 

Les nostres recomanacions són:

  • Lectura: És molt important que no descuidin la lectura durant l’estiu, ja que és un aspecte que quan no es practica es nota molt al tornar novament a l’escola.

 

  • Diari: En aquest diari hi haurien de poder escriure allò que els ha agradat més, o allò que els ha preocupat o allò que els ha interessat d’aquell dia. A part d’escriure hi podrien fer altres activitats també interessants:

– Enganxar-hi fotografies: d’un amic nou, de la piscina, d’una festa familiar.

– Escriure el relat d’una activitat que hagin desenvolupat.

– Enganxar un retall de diari o de revista amb una notícia important.

– Fer un anunci recomanant un llibre que els hagi agradat molt.

– Copiar la recepta d’un pastís o d’un plat que s’ha fet a casa.

– Dibuixar: dibuixos  copiant d’un model i dibuixos creatius.

– Enganxar una postal que han rebut.

– Escriure la llista de convidats a la festa d’aniversari de…

– Mesurar objectes. Fer el dibuix i escriure les seves mides.

– Dibuixar plànols, edificis, itineraris….

– Dibuixar alguna obra d’art que hagi vist: una escultura, un quadre, una façana bonica…

– Fer dictats de paraules, de frases, de números…

– Resoldre problemes.

– Veure petits vídeos en anglès.

Caldria que abans de fer l’activitat de cada dia escrivissin la data. Procureu que tinguin el diari net, que facin bona lletra i que el guardin sempre en el mateix lloc, ben protegit.

 

  • Grafisme: S’ha treballat el grafisme al llarg del curs i és important que acabin de consolidar el traç. Hi ha pautes i quaderns per practicar.

 

El primer dia del curs vinent haurien de portar el seu diari a l’escola per poder compartir amb els companys i companyes i el seu mestre/a el seu contingut. Serà molt gratificant.

 

També podrien fer coses ben diverses com ara:

– Controlar el calendari: saber el dia que és avui, el que serà demà, el que va ser ahir, els dies que han passat de vacances,

els que falten per anar a… Saber les hores.

– Començar alguna mena de col·lecció: petxines, pedres, cromos, etiquetes… Seria bo que ells mateixos pensessin la manera

d’endreçar-la i la manera d’organitzar-la.

– Practicar regularment jocs de taula: jocs de cartes, parxís, jocs d’estratègia; jocs que, preferiblement, s’hagin de practicar en grup.

– Anar a comprar regularment determinats articles: el pa, les begudes, la premsa… Seria bo que en controlessin el preu, el canvi.

– Practicar alguna activitat que els suposi una responsabilitat: que siguin els encarregats de preparar-se la roba, de preparar-se l’esmorzar o el berenar,

de parar taula, d’abaixar les persianes abans d’anar a dormir.

– Compartir aficions o activitats amb persones adultes: fer esport, anar a l’hort, pescar, mirar les estels…

Evidentment vosaltres coneixeu als vostres fills/es i podeu triar entre totes aquestes opcions o prioritzar aquelles que més necessiten reforçar.

 

  • Al bloc de la classe, a l’article ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES, hi hem afegit activitats de reforç per a l’estiu (comprensió lectora, numeració..)

                                         https://agora.xtec.cat/ceip-lesroquesblaves/primaria/2n/activitats-complementaries-2n-2/

 

Aprofitem per desitjar-vos un bon estiu i donar-vos les gràcies per la vostra col·laboració durant tot aquest curs tan diferent que hem tingut.

 

Cliqueu sobre el document si el voleu imprimir:

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>