LLEGIM EN PARELLA

Aquest curs l’alumnat de 4t continua amb el programa “Llegim en parella” impulsat pel Grup d’Aprenentatge entre iguals de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona que utilitza la tutoria entre iguals i la implicació de les famílies per a la millora de la competència lectora.

Podeu trobar la informació detallada sobre el programa i alguns vídeos explicatiu en el següent enllaç:

• Com ho farem?

Enguany, després de l’experiència que ja tenen els alumnes, s’ha decidit que les parelles no tindran un rol fix sinó que seran recíproques, és a dir, que el rol de tutor i de tutorat anirà variant, un dia un company farà de tutor, i a la següent sessió ho farà l’altre.

Setmanalment, tots els alumnes portaran 1 full d’activitats (lectura + preguntes de comprensió) que caldrà preparar prèviament a la sessió del “Llegim en parella”, cada nen ja ha de saber quin  dia li toca fer de tutor.

Pel bon desenvolupament del programa és essencial aquesta col·laboració familiar per tal que l’alumne que faci de tutor, conegui i domini el text per tal de guiar la lectura del seu company tutorat a la sessió que durà a terme a la classe. Els familiars podreu valorar la sessió setmanal que feu amb els vostres fills/es en el “Diari de Sessions” que portaran a la carpeta, juntament amb la lectura que cal preparar.

L’estructura de la sessió, tant a casa com a l’escola, es divideix en quatre apartats:

1. Abans de llegir (2-3 minuts)… El TUTOR (quan la tasca es fa a casa, el tutor esdevé l’adult que és qui guia l’alumne)  formula preguntes que ajuden a explorar el text (format, títol,…), elaborar hipòtesis o prediccions del contingut de la lectura, parlar d’allò que ells ja saben,…
  2. Comencem a llegir (10-15 minuts)… El TUTOR llegeix el text en veu alta (fent de model, a casa els tutors sou els pares o l’adult que guia). Després llegeixen el text els dos en veu alta (simultàniament) i per acabar llegeix el TUTORAT sol (a casa, el tutorat és l’alumne que es prepara per ser el tutor) i el TUTOR el va corregint.
  3. Després de llegir (15 minuts)… Es realitzen les activitats de comprensió lectora proposades (no cal escriure-les al full).
  4. Tornem a llegir (1-2 minuts)… Finalment el TUTORAT torna a llegir el text de forma expressiva, natural i amb entonació.

Us deixem una presentació explicativa del programa:

Moltes gràcies per col·laborar conjuntament en l’aprenentatge dels vostres petits.

Les tutores de 4t.