UDI: Històries de la història

Comencem un nou curs amb una nova proposta… volem que les nenes i els nens de cinquè es converteixin en caçadores i caçadors d’històries! Però per poder ser historiadores i historiadors amb criteri, el primer que hem de fer és conèixer la nostra pròpia història de vida. I és per aquí que comencem… la primera història a caçar és LA NOSTRA HISTÒRIA DE VIDA.

Us deixem els Criteris d’Avaluació d’aquesta primera història a partir de la qual establirem els aspectes de les societats fixats com a referents pels històriadors occidentals, per tal de determinar canvis i continuitats entres les diferents èpoques de la història de la humanitat.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT LINGÜÍSTIC

  • Utilitzar estratègies per a la producció de textos escrits: planificar (intencions, destinatari, contingut possible), escriure (organització de la informació en paràgrafs, ús de connectors, relectura continua dels fragments escrits…) i revisar (comprovar si respon a la intenció primera, fer-ne una lectura global per comprovar-ne la coherència i la cohesió, i modificar el text a partir de treure, afegir-hi o inserir-hi fragments).
  • Extreure la idea principal d’un text a partir de la lectura i interpretació d’esquemes, gràfics i mapes conceptuals, establint les relacions entre els diferents elements.

 COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Cercar amb criteri les regularitats i canvis que es produeixen en una col·lecció o una seqüència.
  • Fer conjectures i comprovar-les

 COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DE CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL:

  • Reconèixer els trets diferencials de les societats, segons la classificació occidental de la història de la humanitat.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DIGITAL:

  • Utilitzar i moure’s amb efectivitat pel Classroom.
  • Guardar i recuperar documents de la xarxa.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT ARTÍSTIC

  • Identificar i valorar elements bàsics del patrimoni artístic i cultural català i espanyol.

COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

  • Ser capaç d’identificar allò que sé o tinc i allò que no sé o necessito per a aconseguir l’objectiu marcat.

COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT D’EDUCACIÓ EN VALORS:

  • Col·laborar i implicar-se en les tasques del treball en grup valorant les explicacions d’altres i pròpies amb respecte.

 

Les tutores de cinquè.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>