JA TENIM JARDÍ AL PATI D’INFANTIL!!

Abans que arribés aquesta situació excepcional de quedar-nos a casa i seguir les normes i les regles de les autoritats sanitàries i polítiques, a l’escola i sobretot els infants d’Educació Infantil estàvem molts contents, perquè per fi des de l’Ajuntament d’Esparreguera ens van donar resposta i la brigada d’obres i jardineria es van presentar al centre i ens van muntar  una zona de jardí al pati d’Infantil.

Feia ja molts mesos que els alumnes , dins del Projecte El jardí de la Joanina, havien reflexionat i pensat sobre com els agradaria que fós el jardí . Van dir, que els agradaria una zona petita a l’entrada de l’escola, amb unes jardineres fetes amb travesses de fusta i amb terra negra de jardí…

Per fi les seves idees es van fer realitat, i així podrien  crear UN ESPAI AMBIENTAL ÈTIC-ESTÈTIC on els participants i protagonistes principals serien els nens i nenes d’Infantil.

Com aquest Projecte ja es va iniciar el curs anterior, van ser els infants del grup de 5 anys, coneixedors de l’objectiu d’aquest projecte, els que van fer la plantada de  diferents plantes comprades gràcies a l’ ajuda econòmica que ens va fer arribar  l’ AMPA  de l’escola.

El dimecres dia 11 de març per la tarda, amb la col.laboració d’una mare de  P5, la MIni, experta en jardineria, els infants van gaudir d’ una estoneta agradable i amena plantant diferents espècies d’arbustos i plantes aromàtiques en aquest nou espai del pati.

En aquest Projecte també ha col·laborat el conserge de l’escola, el Manel, que ens ha portat de casa seva unes plantetes de lligabosc i les ha plantat a les tres jardineres col·locades al costat de la tanca de l’escola.

Malauradament, donada la situació de confinament que estem tots visquent, des del divendres 13 de març, no vam poder completar la plantada de flors de temporada, així els pensaments, les alegries i els matrimonis no els vàrem poder plantar tots perquè no ens va donar temps, però no patiu perquè els tinc a casa meva i els estic cuidant mooooolt!!

Aquesta oportunitat de quedar-nos a casa, segur que ens  ajudarà de forma positiva, a reflexionar sobre moltes coses de la vida diària, i segur que quan arribem a l’escola i contemplem com està el nostre jardinet ens farà pensar, ben segur i  seguirem fent  procesos d’investigació, creatius i reflexius que es generaran amb  l’ús d’aquest JARDÍ.

Cuideu-vos molt i si teniu jardí aprofiteu per observar la biodiversitat que trobareu en ells. Estigueu ben atents!

Aquí teniu unes quantes FOTOS DEL MOMENT DE LA PLANTADA.