Arriba final de curs i alguns dels projectes que vam començar al setembre també arriben al seu final. També treballem de nous, com la UDI “L’article científic” o la Unitat “La función de reproducción”.
A continuació us deixem una relació d’activitats que estem portant a terme o finalitzem durant aquest tercer trimestre:
Històries de la història:
Dates rellevants: lliurament dossier 27/05/19
Lloc Web:
L’article científic:
Lloc Web:
Dates rellevants: prova de síntesi: 6/06 / lliurament dossier 12/06
Les nostres conferències:
Lloc Web:
Si yo fuera…
Criteris d’avaluació:
- Comprendre i extreure la informació rellevant de textos i produccions adequades a l’edat, provinents de diferents mitjans (explicacions, lectures, audiovisuals), diferenciant idees principals i secundàries, identificant idees, opinions i valors no explícits
- Aplicar a les lectures les estratègies de comprensió treballades
- Comprendre autònomament textos escrits (contes, poemes, articles, fullets informatius, entre d’altres) i audiovisuals (pel·lícules, anuncis, informatius).
- Saber respondre i formular preguntes referides als textos que s’han llegit
- Escriure textos de gèneres diversos i en diferents formats, (contes, poemes, còmics, diaris personals, notícies…) amb coherència, cohesió i correcció lingüística i amb riquesa de llenguatge, partint del procés de pensar, escriure o elaborar i revisar
- Conèixer les paraules dels temes treballats a l’aula i les seves derivacions, o el seu ús amb diferents significats (polisèmia).
- Conèixer les normes ortogràfiques, apreciar el seu valor social.
- Revisar el text que s’ha escrit i millorar-ne la coherència i la cohesió, el lèxic i la puntuació
- Conèixer la terminologia gramatical bàsica i la funció de cada element en un enunciat.
- Conèixer i valorar la diversitat lingüística i cultural de Catalunya, d’Espanya i del món, amb actitud de respecte cap a les persones que parlen altres llengües i interès a comprendre-les.
- Reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge, detectant errors i avenços.
- Usar un llenguatge no discriminatori i respectuós amb els altres i ser crític amb els prejudicis racistes, sexistes, religiosos i classistes.
Dates rellevants: lliurament “Sin noticias de Gurb” 5/06
La funció de reproducció:
Criteris d’avaluació:
- Definir i diferenciar reproducció i sexualitat
- Descriure les característiques de la reproducció sexual
- Conéixer l’estructura i funcionament dels aparells reproductors masculí i femení, així com de les sevaes cèl·lules reproductores
- Comprendre els canvis que ocorren durant els cicles ovàric i menstrual
- Descriure el procés de fecundació
- Explicar els canvis fonamentals que tenen lloc des de la formació del zigot fins al naixement d’un nou individu
- Relacionar determinats hàbits i formes de vida amb les malalties de transmissió sexual
- Exposar la informació de manera clara, amb un discurs estructurat, emprant amb rigor els termes i amb el material de suport adquat
- Escoltar activa i respectuosament les exposicions dels companys i les companyes
Dates rellevants: lliurament dossier 13/06