Diada dels Drets dels infants a Badia del Vallès.

Alguns dels infants participants en les sessions informatives a les escolesDiumenge 20 de novembre es commemora el Dia Universal dels Drets dels Infants. Aprofitant aquesta data, que a Badia celebrarem el dia abans, dissabte 19, a la nostra ciutat es constituirà el Consell dels Infants, un element de participació que donarà veu a les nenes i  nens de la ciutat. Aquesta eina de participació és una de les accions previstes en el projecte “La Ciutat dels infants”

Durant els mesos d’octubre i novembre s’ha dut a terme a les escoles del municipi una sèrie de sessions emmarcades en el projecte La Ciutat dels Infants per informar als alumnes. Els alumnes que cursen 5è i 6è de primària poden presentar-se voluntaris per ser escollits membres del Consell. Per aquest motiu, s’han ubicat urnes a cadascuna de les classes implicades i també una a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament, perquè els infants puguin dipositar la seva butlleta. El termini per participar finalitza aquest dijous.

El sorteig, que tindrà lloc el dia 19 a les 13 h i on s’escolliran 15 infants entre aquells que s’hagin presentat voluntaris, tindrà lloc a la Sala de Plens, i hi són convidats tots aquells nens i nenes que hagin presentat la seva candidatura i les seves famílies.

Abans, a partir de les 11.30 h, hi haurà una carpa al davant de l’ajuntament, on els infants podran prendre part en una taller de xapes. A les 12.30 h, es llegirà el manifest de la Diada dels Drets dels Infants des del balcó de l’Ajuntament, lectura que donarà pas a la intervenció de l’alcaldessa, Eva Menor. El sorteig dels membres del Consell dels Infants posarà punt i final als actes de commemoració d’aquesta diada.