Llaços d’inclusió

L’any 2016 l’escola va iniciar un vincle especial amb el centre ocupacional Taller Alba (Acosu), centre proper a la nostra escola.

Durant aquests cursos hem anat compartint experiències, duent a terme activitats i tallers conjunts, aprenent els uns dels altres i vivint bons moments plegats. A poc a poc, aquest vincle ha anat creixent, i amb el pas del temps, s’ha convertit en un projecte consolidat que hem anomenat Llaços d’inclusió. Un projecte que sorgeix arran de la necessitat de normalitzar el col·lectiu de residents de la vila amb discapacitat intel·lectual, intentant trencar les estereotípies i els prejudicis. Segons Pere Pujolàs (2004: 15) “la inclusió és més que un mètode, és una forma de viure que afavoreix el creixement de l’alumnat en una forma de vida basada en els valors de la convivència, de l’acceptació i el respecte per les diferències i la cooperació”. És per això, que per aprendre a viure i conviure tot i les diferencies que poden existir, han d’aprendre junts, en un mateix context.