Introducció

0. INTRODUCCIÓ
Una escola és una comunitat educativa de professorat, personal no docent, famílies i alumnat, en ordre a la formació integral d’aquests darrers, per tal d’aconseguir una bona integració a la societat, respectant els principis democràtics de convivència i els drets i llibertats fonamentals.
El nostre centre és una comunitat educativa, una comunitat de treball en equip. Com tot grup de convivència, la nostra comunitat, per tenir consciència dels seus actes, obligacions i drets, necessita d’unes normes reguladores establertes i d’acord amb instàncies legislatives superiors. Per tal que tots els membres d’aquesta comunitat desenvolupin les seves tasques en ordre, respecte i disciplina, s’estableixen les següents Normes d’Organització i Funcionament (NOFC)
Aquest reglament es basa en la concreció dels següents trets recollits en el PEC:
MISSIÓ:
Som una escola pública, democràtica, catalana, laica i plural que proporciona un servei educatiu integral.
L’escola està situada en un barri perifèric de la ciutat habitat per famílies amb molta diversitat cultural i social.
Treballem per aconseguir la cohesió social a través del diàleg i el respecte a les opinions dels altres.
Atenem les particularitats socials, intel·lectuals i familiars de tots els nens i nenes a través del respecte, la tolerància i la integració.
Treballem per oferir una igualtat d’oportunitats, posant a l’abast de tot l’alumnat els recursos TIC de què disposem i que formen part de les activitats i el quefer quotidians.
Ajudem a desenvolupar les capacitats del nostre alumnat, potenciant els valors fixats per tal d’aconseguir persones lliures, competents en la societat, respectuoses amb l’entorn, tolerants, autònomes, autocrítiques i responsables.
Gaudim d’un bon clima de treball entre el professorat, i tenim capacitat d’innovació.
VISIÓ:
La nostra escola vol:
Ser una escola pública de qualitat, on l’adquisició de valors sigui tant important com l’adquisició de coneixements, i a on alumnat i professorat gaudeixin amb les tasques que realitzen.
Ser una escola acollidora, integradora i cooperativa, amb la participació de tota la comunitat educativa.
Que els nostres alumnes siguin autònoms, responsables i respectuosos amb sí mateixos, amb les altres persones i amb l’entorn, capaços de resoldre els conflictes.
Que el nostre alumnat sigui competent socialment i capaç de resoldre els conflictes de forma eficaç.
Augmentar el percentatge d’alumnes amb èxit escolar.
Aplicar noves metodologies a l’aula que interelacionin totes les àrees i respectin els ritmes d’aprenentatge de l’alumnat.
Més participació i protagonisme de l’alumnat, centrant l’atenció en els seus interessos, inquietuds i necessitats.
Un equip docent que treballa coordinadament, capaç d’encetar projectes engrescadors per a tothom.
Utilitzar les TIC de forma habitual en el desenvolupament dels processos d’ensenyament/aprenentatge.
Viure l’esport com a mitjà d’integració i cohesió de l’alumnat.
Ser un agent actiu en la cura del medi ambient.
Ser una escola oberta a les famílies i a l’entorn: ser un centre de referència, donada la falta de infraestructures del barri.
Unes famílies implicades en el progrés dels seus fills i filles.
VALORS:
La nostra tasca educativa te com a repte desenvolupar les capacitats de l’autoestima, la responsabilitat, la cooperació i l’autonomia.
Valorem per davant de tot (que no només):
La catalanitat a través de la difusió de les tradicions, arrels, cultura, llengua
La creativitat, la curiositat i la iniciativa i el sentit crític.
La felicitat, gaudiment i satisfacció personal que obtenim com a recompensa pel nostre esforç, compromís, implicació personal i constància amb la feina que se’ns encomana.
El respecte vers un mateix, l’altre i l’entorn, reconeixent l’autoritat dels adults, tant de mestres com de pares i mares.
L’aplicació del sentit comú davant qualsevol situació.
La inclusió, la tolerància, l’ajuda entre iguals i la cooperació amb la resta de grup.
El diàleg com a mitjà per a comunicar-nos i aconseguir exposar les nostres idees d’una forma empàtica.
MARC NORMATIU:
– Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación-LOE
– Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació-LEC
– Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius
– Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius i del personal directiu professional docent.
– Decret 279/2006. De 4 d’abril, sobre drets i deures de l’alumnat i regulació de la convivència en els centres educatius no universitaris de Catalunya, derogat parcialment (art. 4 i Títol IV) pel Decret 102/2010, d’autonomia dels centres educatius.
– Resolucions que aproven els documents per a l’organització i els funcionament dels diferents tipus de centres.
Correspon al consell escolar aprovar les NOFC i les seves modificacions (Decret 102/2010 Art. 18.3