DOCUMENTS DE CENTRE: Projecte educatiu, NOFC i altres documents
LLISTAT DE LLIBRES I MATERIAL 23-24 |
Calendari 2023 – 2024 | Dossier informatiu 23-24 | Calendari compactació Menjador 23-24
Ben aviat rebrem la fruita a l’escola. Ja us anirem informant.
Aquest curtmetratge convida a reflexionar sobre la discapacitat i els valors de superació.
Els protagonistes són un nen apassionat pels videojocs i el regal que li lliura la seva mare, un gos que té una extremitat menys. Al principi, el cadell no és ben rebut pel seu nou amo a causa de la lesió que presenta. Però la insistència i la perseverança de la mascota per voler jugar, malgrat la seva situació, aconsegueixen contagiar al petit i s’aixeca del sofà per fer una passejada junts.
El divendres 9 de novembre els alumnes de 3r vam anar a l´estany d´Ivars. Quan vam arribar vam esmorzar, després ens van explicar la història de l´estany, vam fer el taller d´anellament i ens van porta a una caseta per veure les vistes i les aus. El que ens va agradar molt va ser quan al taller d´anellament ens vam ensenyar els ocells.
Per rendir al màxim i estar tranquils i de bon humor, hem de revisar els nostres patrons de dormir. Tot i que cada persona és diferent, per regla general podem dir que els adults han de dormir 8 hores a dia, els adolescents, 9 i els nens, 10.No dormir les hores necessàries ens pot causar diferents problemes de salut, tant físics com mentals.
Els primers símptomes són augment de la irritabilitat, ansietat, somnolència, manca de concentració i menys rendiment, ja sigui a la feina o l’escola. Diversos estudis demostren que la manca de son augmenta el risc de patir obesitat, trastorns cardiovasculars i diabetis, a més de debilitar el sistema immunològic.
LA CASTANYERA DE LA NOSTRA ESCOLA DESTIJA UNA BONA CASTANYADA A TOTHOM!!!
Els nens i nenes de segon han engegat el projecte de robòtica. En aquestes sessions els alumnes aprendran a fer servir el material LEGO per muntar, desmuntar i programar diferents robots. Amb ajuda de les tauletes i seguint el passos, realitzaran un treball en grup i col·laboratiu. Us deixem un petit resum de les primeres sessions.
EL PASSAT DIVENDRES DIA 26 D’OCTUBRE LES CLASSES DE 6è VAM ANAR D’EXCURSIÓ A LLEIDA, ALLÍ VAM ANAR AL CAIXA FORUM A VEURE L’OBRA “TÈ AMB MENTA” SEGUIDAMENT A LA SEU VELLA I PER ACABAR LA JORNADA AL PARC DE LA MITJANA.
El dijous dia 16 d’octubre a matemàtiques, els alumnes de 3r vam fer prismes amb plastilina i palletes. Els prismes són figures geomètriques amb volum.
Prisma quadrangular: Primer vaig fer els 8 vèrtexs amb plastilina. Després vaig fer la base de sota, a continuació vaig fer els costats i finalment vaig posar la base de dalt.
Prisma triangular: Primer vaig fer 6 boletes. Després vaig clavar-hi les tres palletes curtes en forma de triangle per formar la base. Després, a cada boleta vaig clavar-hi una palleta llarga per formar els costats. Finalment, li vaig posar l’altra base en forma de triangle.
Cub: Vaig fer 8 boletes de plastilina que em servien per fer els vèrtexs. Després vaig tallar 12 palletes petites i les vaig ajuntar totes.
Ha costat una mica perquè se’ns desmuntava però ens ha agradat molt fer aquesta activitat!
Per acabar hem enganxat el prisma amb el nom en un cartró per portar-ho a casa.
Hem recorregut gran part de la muralla per tal d’estudiar l’Edat Mitjana a Cervera i conèixer la seva funció defensiva. Ens han explicat la seva història, les seves llegendes i l’origen del Carreró de les Bruixes. També hem visitat, dibuixat i mesurat l’església romànica de Sant Pere el Gros, una de les més petites que hi ha a Catalunya.
Els nens i nens de 4t vam visitar el campanar el dia 21 de setembre dins de les activitats de la Festa Major , organitzades pel Seny Major. El Xavier Juan com a cap de colla dels Campaners de Cervera, ens va explicar molt bé el funcionament del campanar i també ens va dir el nom de cadascuna de les campanes i el seu pes.Vam descobrir que les campanes han donat nom a alguns elements del bestiari cerverí com per exemple, el Cérvol Tibau ve donat per la campana Tibau.