VISITA DE LA REGIDORA DE POLÍTIQUES DE GÈNERE DE L’AJUNTAMENT DE PINEDA DE MAR

El dimecres els i les alumnes de 4t de primària vam poder comptar amb la visita de la regidora de polítiques de gènere de l’Ajuntament de Pineda de Mar. El motiu pel qual vam concertar la seva visita, va ser per parlar, principalment, del treball previ que vam fer sobre els estereotips als catàlegs de joguines.

La feina que vam realitzar es va estructurar de la següent manera:

• Primer, vam analitzar els catàlegs de joguines i vam veure algunes coses que no ens van semblar correctes: no vam trobar cap nena jugant amb motos, ni nens jugant amb nines, cotxets o estris de neteja. També, vam veure que les pàgines on sortien nenes eren de color rosa i les joguines de nens de color blau o verd.
  • Després vam retallar els anuncis de joguines amb estereotips, els vam enganxar en una fitxa i vam contestar unes preguntes.
  • Seguidament, vam decidir enviar un correu electrònic a l’empresa de catàlegs de joguines explicant les nostres opinions.
  • Per últim, vam pensar que seria bona idea reenviar-lo a la regidora de polítiques de gènere perquè ens donés la seva opinió.

Finalment, va accedir a venir a l’ escola i vam poder-li preguntar algunes de les següents qüestions:

• Per què creus que a les revistes de joguines hi ha tants estereotips?
  • Per què alguna part de la societat intenta estereotipar-nos si teòricament som persones lliures?
  • Creus que els estereotips tenen algun benefici per a la nostra societat?
  •  Què podríem fer per evitar la majoria d’aquets estereotips?  Nosaltres pensem que avui en dia no aporten res positiu.
  • Penses que serà possible en un futur no molt llunyà, un món sense estereotips?

Va ser molt interessant, ja que van sortir converses molt espontànies per part de l’alumnat, també va ser un espai on vam poder compartir diferents experiències, opinions, punts de vista i va ser una activitat molt enriquidora i que n’hem tret molt de profit.

Per últim, ens agradaria agrair a la regidora el fet de dedicar part del seu temps  a venir a la nostra escola. Esperem i desitgem que es sentís molt a gust amb nosaltres.