La Biblioteca us recomana per aquestes vacances de Nadal …(Ed. Infantil)

Ara que venen uns dies de descans i d’estar a casa amb família, us volem recomanar les següents lectures per als més petits de l’escola. Llegir en família és de les millors receptes per ajudar els vostres fills en l’aprenentatge. Recordeu que no hi ha millor regal que  un bon llibre.

PER ALS MÉS XICS d’EDUCACIÓ INFANTIL

Monfreid, Dorothée de .

Xxt! A dormir

Londres : Harper Collins, 2020 . . .

Comentari:

Dues lliteres de quatre llits on dormen vuit gossos. Cada pàgina ens mostra el mateix pla: una habitació amb les dues lliteres al llarg de la nit. Un dels gossos, però, ronca i va despertant la resta, un per un. Peluixos, aigua, nines… Cada personatge vol agafar el son a la seva manera, fins que acaben tots plegats al llit d’un dels gossets perquè els llegeixi un conte. Una història molt divertida sobre l’hora d’anar a dormir, amb poc text i molts detalls il·lustratius, en la qual anem seguint tots els moviments dels vuit protagonistes al llarg de la nit.

Serrano, Lucía .

Pastís de pastanaga

Barcelona : La Galera, 2020 . . .

Comentari:

Pastís de pastanaga és un llibre de petit format en cartoné, de la col·lecció «Sense Mots». Sense mots, anem resseguint el recorregut del pare d’una família de conills per casa seva, per saber què ha passat amb les pastanagues que tenia preparades per fer un pastís. Una història divertida i entretinguda per a petits i grans en què, a través d’unes il·lustracions dinàmiques i vives, podem entretenir-nos a observar els detalls de la casa i de la vida quotidiana d’aquesta bonica família de conills.

Pastis

Fromental, Jean-Luc .

Un os a contrarellotge

Madrid : Maeva, 2020 . . .

Recomanable a partir de 4 anys.

Comentari:

L’os protagonista d’aquesta història no sap llegir les hores del rellotge i això li porta un munt de problemes: perd l’autobús, fa tard a l’escola, arriba a dinar quan ja no en queda… Fins que la seva família, amb paciència i dedicació, el converteix en un expert en les hores i els minuts. Li regalen un rellotge i una agenda, que ell omple amb infinites activitats… Aleshores, el pobre os comença a tenir altres problemes! Un llibre divertidíssim, que ens farà riure molt i també pensar sobre el valor del temps. Un clar elogi de la lentitud i del «ser» per damunt del «fer».

Oscontrarellotge

Riddle, Tohby

La Lluna no és de ningú

Barcelona : Babulinka books, 2020

Comentari:

És possible que dos personatges totalment diferents siguin amics? En Clive Prendergast és una guineu que viu amb èxit a la gran ciutat. En canvi, en Humphrey viu a la mateixa ciutat, però és un ase sense sostre. Això no impedeix que siguin amics. Un dia en Humphrey trobarà a les escombraries unes entrades per al gran espectacle teatral La Lluna no és de ningú i els dos amics passaran una nit màgica en la millor companyia. Tenim al davant un clàssic modern, una història magistral d’amistat i dignitat.

Lalluna

Soderguit, Alfredo

Els capibares

Caracas : Ekaré, 2020

Comentari:

Una família de capibares arriba a un corral de gallines fugint de la temporada de caça. Per a les gallines, l’arribada dels capibares suposa una amenaça al seu estil de vida relaxat i, per això, els imposen una sèrie de normes que no poden transgredir. Qui són aquests animals tan grossos i peluts? Què volen? L’inici d’una amistat, però, serà l’espurna que canviarà la visió de les gallines envers els forasters. Combinant els tons vermell, marró, negre, gris i blanc, l’autor uruguaià presenta una narració breu en què la imatge i el text es complementen de meravella. Una història preciosa per parlar de prejudicis i migració amb els més petits.

Capibares