OBJECTIU: Atendre l’alumnat i aconseguir potenciar al mà xim les seves competències, tant a nivell acadèmic com a nivell personal i d’actitud.
ESCOLA FAMILIAR
Ser una escola d’una lÃnia ens permet tenir un tracte directe amb les famÃlies i l’alumnat. Tenim un objectiu comú de famÃlia i escola: el desenvolupament integral del nen.
ESCOLA CATALANA
El català és la nostra llengua vehicular i, juntament amb la nostra cultura, fem que tot alumne i famÃlia se senti ben arrelat al nostre paÃs.
ESCOLA INCLUSIVA
Acollida al centre personalitzada, reunions informatives i entrevistes amb les famÃlies, juntament amb un model assembleari que és la nostra forma d’opinar, decidir i promoure la convivència.
L’atenció a la diversitat, a partir del Decret 150/2017, de 17d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, la basem en:
- Desdoblaments de grups per atendre millor el nostre alumnat, sempre en matemà tiques i llengües.
- Hores de suport escolar personalitzat (SEP) per l’alumnat en què es detecti alguna dificultat d’aprenentatge o possibilitat d’estimulació.
- Comptem també amb els suports intensius per a l’escolarització inclusiva (SIEI), abans USEE; són dotacions extraordinà ries de professionals que s’incoporen a les plantilles d’escoles i instituts com a recursos intensius per atendre els alumnes amb necessitats educatives especials que ho necessitin. El SIEI és un recurs per al centre, que se suma als suports universals i addicionals per a la inclusió.
- Tècnic d’Educació Infantil (TEI) que fa tot el suport a la tutoria de P3 en l’acompanyament dels hà bits i del desenvolupament de les activitats.
ESCOLA INNOVADORA I ACTIVA
Creiem en l’aprenentatge significatiu mitjançant l’observació, la manipulació, la motivació, la concentració i escolta, la reflexió, el treball individual i el treball en grup, el pas de la concreció a l’abstracció, les sortides i activitats, les festes i els projectes que treballen l’escola.
Fem sortides i estades de convivència amb l’objectiu d’adquirir coneixements a partir de l’experiència i l’observació directa, i potenciar l’autonomia i relació entre els alumnes i l’entorn.
Les activitats i el treball en equip cada cop guanyen més terreny a la nostra metodologia amb els recursos tecnològics: pissarres digitals interactives, sala d’ordinadors, ordinadors i tablets a les aules, taules de llum a ed.infantil, robòtica a cicle mitjà , treball amb la xarxa i altres recursos actuals dels quals anem disposant per complementar l’aprenentatge de l’alumnat amb les Tecnologies per l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC)
ESCOLA PARTICIPATIVA I DEMOCRÀTICA
Creiem que en un projecte d’escola on tothom es comprometi, respon a un model de decisions per consens del claustre. També creiem en el compromÃs i la col·laboració de l’AMPA, les famÃlies i el Consell Escolar. De la mateixa manera, treballem aquest model assembleari a classe amb l’alumnat. El nostre projecte de convivència es basa en les assembles de classe setmanals i en les assemblees de treball de l’alumnat:
- Assemblea General d’Alumnat
- Assemblea del Portaveu
- Assemblea d’Escola Verda
- Assemblea de Biblioteca
ALTRES PROJECTES QUE COMPLEMENTEN L’EDUCACIÓ DEL NOSTRE ALUMNAT:
- Escola Verda i Reutilització de llibres.
- Pla Català de l’esport a l’escola.
- Pla d’Entorn. Recursos ARE de l’ajuntament de Reus, propostes de Reus, Esport i Lleure i del Consell Esportiu del Baix Camp.
- La biblioteca i l’Impuls a la Lectura. LÈXCIT i Estudi assistit.
- Treball d’ambients a Ed.Infantil.
- Inici de la llengua estrangera anglès, a P4.
- Inici als escacs a Cicle Inicial.
- Treball d’à mbit artÃstic i teatre, amb la representació de diverses obres de teatre i altres activitats durant tota l’escolaritat. Celebració de les Festes populars com a motiu de treball interdisciplinar.
- Participació a la Mostra de Teatre a 1r.
- Projecte de l’hort a cicle mitjà .
- Projecte del Baix Camp a 3r.
- Projecte Junior First Lego, les comarques veïnes i Fem Coral a 4t.
- Participació al Consell d’Infants de Reus i a la Fira Tastet de Ciències a 5è.
- Projecte i activitats d’emprenedoria, i projecte Apadrina a 6è.
- Participació en els Jocs Florals Escolars de Catalunya a cicle superior.
- Organització de la Trail-kids Montsant a cicle superior.
- Treball emocional i de convivència a partir d’un model assembleari.
- Revista escolar trimestral El Portaveu, com a treball interdisciplinar lingüÃstic i artÃstic fet per l’alumnat.
- … i moltes altres iniciatives donat que l’escola és viva sempre!