VISITA DE XIULA AL MENJADOR DE L’ESCOLA

Estem molt contents d’anunciar-vos que el proper dimecres, 15 de febrer a l’espai de menjador rebrem la visita del cantant Rikki Arjuna, membre del grup Xiula, un grup d’animació musical  que han revolucionat l’animació infantil gràcies a cançons amb molt d’humor i, sobretot,  amb un bon treball en valors.

Aquesta visita s’ha aconseguit després que el menjador hagi estat certificat dins del  programa “Bo, Sa, D’aquí” on es valoren els plats de cuina tradicional catalana i la proximitat de les matèries primeres.

VET AQUÍ…..

Les classes d’I5 cada dilluns comparteixen el VET AQUÍ… amb els seus companys/es. Un alumne/a es converteix en contacontes i explica el conte que s’ha emportat el cap de setmana amb l’objectiu de potenciar l’expressió oral i el gaudi d’explicar i escoltar cantarelles.

INICI 2n TRIMESTRE

Aquesta setmana hem obert les portes de l’escola per donar el tret de sortida al 2n trimestre amb molta il.lusió. Ens queden molts moments per compartir tots junts!

25N- DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA VERS LES DONES

Avui, 25 de novembre, commemorem el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones. La violència masclista té moltes formes i l’impacte en les seves vides depèn, en gran mesura, de la garantia d’accés a drets bàsics per a la seva reparació.

De totes les formes de violència masclista, les violències sexuals són les més prevalents, les més invisibilitzades i les més naturalitzades. Tot això fa de les violències sexuals un component central del patriarcat. No tenen a veure amb el sexe sinó amb el poder. El poder de cosificar, d’humiliar, de dominar, de disciplinar, de generar por i de restringir la llibertat de les nenes, les adolescents i les dones. El poder de crear l’expectativa social que els homes han de prendre la iniciativa en el sexe i no aturar-se fins rebre una negativa directa. Fins i tot el poder d’ignorar una negativa o de traspassar els límits amb la insistència.

També el poder de produir un sentiment de vergonya per haver patit una agressió sexual, el poder de responsabilitzar i culpabilitzar les víctimes/supervivents (com anava vestida, què havia consumit, en quin lloc estava, si anava sola…) en lloc d’assenyalar l’agressor com a únic responsable. O el poder de posar en dubte la intenció de les denunciants. I, de manera cabdal, el poder de crear un imaginari en què les agressions les comet un desconegut a l’espai públic amb perfil psicòpata i depravat, malgrat que la major part de les agressions, especialment aquelles més greus, ocorren en espais considerats privats i els agressors més habituals no tenen un perfil concret. Les cometen amics, parelles, companys d’estudis o de feina, veïns, familiars o referents propers.

Els moviments feministes d’arreu del món s’han rebel·lat contra aquest poder patriarcal, han assenyalat les causes i les conseqüències de les violències sexuals i n’han identificat les diverses expressions en tots els àmbits en què ocorren (familiar, de la parella, social o comunitari, laboral, educatiu, digital o polític). També han denunciat la cultura de la violació que normalitza i accepta la violència sexual envers les dones i han generat una onada de sororitat per reconèixer la veu de les dones que denuncien i per acompanyar-les.

Simultàniament, els feminismes han impulsat dos grans canvis. En primer lloc, han posat el consentiment al centre. La llibertat sexual inclou practicar sexe tan sovint com es vulgui i amb qui es vulgui, així com rebutjar fer-ho. Això interpel·la tota la societat i especialment als homes, perquè es desprenguin dels estereotips i dels rols de gènere en què els socialitza el patriarcat, perquè aprenguin a identificar en ells mateixos i en el seu entorn d’amistats, familiars i companys de feina o d’oci totes aquelles actituds i conductes que legitimen, banalitzen o que directament constitueixen violència sexual.

I, en segon lloc, els feminismes han exigit que es faci efectiva la diligència deguda dels poders públics i que s’erradiqui tota forma de violència institucional. Una responsabilitat que abasta tant les polítiques de prevenció com les de reparació, les quals han d’estar suficientment dotades de recursos econòmics i requereixen la màxima col·laboració i cooperació interinstitucional i intersectorial.

Aquest és el compromís que refermem des de l’àmbit educatiu. Un compromís amb la garantia de tots els drets que es veuen vulnerats amb les violències sexuals: des del dret a la seguretat, al dret a la integritat física i psicològica, passant pel dret a la salut, el dret a l’educació o el dret a la participació social i política. En definitiva, un compromís amb la llibertat dels infants, les adolescents i les dones que ens ha de fer també una societat més lliure.

Des de la comunitat educativa, ens cal educar en relacions afectivosexuals sanes, ens cal visibilitzar una violència que fa molt mal però no sempre estem preparats ni preparades per reconèixer, ens cal posar-hi nom i afrontar-la.

Apostem per la coeducació i per unes escoles lliures de violències.

#25n

#lesescoleslliuresdeviolencies

#coeducat

 

 

NOVEMBRE

Ja fa més de dos mesos que hem començat el curs 22/23 i ja hem pogut fer moltes activitats, aprendre moltes coses,….. i en una situació normalitzada. Hem pogut tornar a fer els espais de creació, espais de joc simbòlic i experimentació i, sobretot, a poder compartir moments entre tots i totes.

 

CELEBREM LA CASTANYADA

Avui a l’escola celebrem la Castanyada que és una festa popular dels Països Catalans. Durant el dia d’avui, ballarem danses que hem après a l’àrea de música, cantarem cançons, explicarem contes de por, menjarem castanyes i també ens visitarà la Maria Castanyera i els/les seves ajudants! I, a més a més, ho podrem gaudir tots plegats com ja feia dos anys que no ho podíem fer.

Volem donar les gràcies a l’AFA i a totes les persones que han fet possible aquesta celebració!!!

TOTES I TOTS PODEM CANVIAR EL MÓN

Benvolgudes famílies,

Davant l’èxit de venda del llibre elaborat pels alumnes de 3r de Primària “Totes i tots podem canviar el món”, hem fet una segona edició per tal que tots i totes que us vau quedar sense, el pugueu adquirir.

Demà, dijous,13 de juny de les 8:55h a les 9:30h trobareu una paradeta dels alumnes de 3r a l’entrada principal de l’escola per tal que pugueu fer la compra del llibre per un preu de 4€. Us demanem que porteu els diners en efectiu.

LLISTAT ALUMNES ADMESOS CURS 22/23

Avui s’ha publicat el llistat dels alumnes admesos durant el procés de preinscripció 22/23. Per acabar el procés caldrà formalitzar la matrícula del 20 al 28 de juny amb una entrevista presencial concertada. Per aquest motiu, us demanem que vingueu a recollir a Administració a partir d’avui la documentació (de 9h a 15h) i demaneu cita prèvia per a l’entrevista.

FESTA DE L’ESCOLA

Benvolgudes famílies,

Com ja us vam informar, el proper divendres, 3 de juny a la tarda celebrarem la Festa de l’Escola. Aquella tarda les famílies recollireu els alumnes amb normalitat i, a partir de les 16:45h, podreu entrar a l’escola per poder gaudir de tot el que els infants us han preparat com a cloenda del projecte “Capgirem el món” que trobareu per tota la planta baixa, pati i gimnàs i que podreu visitar fins a les 17:45h. Dins d’aquestes propostes, trobareu per comprar objectes solidaris dins de la col.laboració que els alumnes d’I3 han fet amb l’ONG Pallassos sense fronteres i també podreu comprar el llibre que han elaborat els alumnes de 3r.

Després hi haurà un berenar i jocs del món per als infants a càrrec de l’AMPA al pati de l’escola i les diferents activitats extraescolars faran una petita mostra com a cloenda d’aquestes.