P4 I 3R INICIA EL SEU APADRINAMENT

L’apadrinament dins l’àmbit escolar esdevé una gran oportunitat per treballar la responsabilitat, el compromís i, la cooperació entre cicles. Un espai de convivència en què l’alumnat més gran agafa el paper de model d’aquells més petits, convertint-se en referència i ajudant a, mitjançant l’exemple, que l’alumnat d’infantil se senti motivat per arribar més lluny en el desenvolupament de diferents activitats.

Aquesta setmana, l’alumnat de p4 i 3r han iniciat el seu projecte vertical d’apadrinament. En aquesta edat, l’apadrinament no es basa únicament en la lectura sinó en tot un seguit d’activitats en què els alumnes de 3r s’uneixen i acompanyen p4, en una estona on compartir, cooperar i aprendre junts.

A més, aprofitant el projecte d’Aprenentatge basat en Jocs que es desenvolupa a l’escola, l’alumnat de 3r té la possibilitat de decidir quin d’aquells jocs de taula amb què treballen regularment pot ser adient per l’alumnat de p4, presentar-lo i agafar el rol d’ensenyar a jugar els més petits.

Entre les diferents activitats que han compartit aquesta setmana trobem: lectura de contes, confecció de paraules, construccions, jocs de taula, joc simbòlic i, activitats amb llenguatge de programació a través del panell interactiu.

Us compartim un petit recull d’imatges d’aquesta gratificant experiència (enllaç)

Aquestes sessions es repetiran mensualment.

Atentament,

Equip de mestres de p4 i 3r