Sortida a Can Zam de 5è

El dimecres 25 d’octubre, els alumnes de cinquè van realitzar una excursió, en un entorn privilegiat i insòlit a les grans ciutats d’avui en dia.

L’activitat d’Aigua i biodiversitat al parc de Can Zam, a Sta. Coloma de Gramenet, s’emmarca en el Programa Metropolità d’Educació per a la Sostenibilitat (PMES) de l’Àrea Metropolitana de Barcelona; té una durada aproximada de dues hores per grup/classe i es basa en la descoberta de l’entorn, l’observació directa, la recollida d’informació i de dades per analitzar.

Per aconseguir tot això, van realitzar un recorregut pel parc, centrant l’atenció en els quatre punts d’interès principals: el llac naturalitzat, la vegetació del parc, els habitants que s’hi amaguen i el Parc Fluvial del Besòs.

Amb aquesta activitat els nostres alumnes van poder:

• Conèixer la importància de la presència d’aigua als parcs metropolitans en relació al foment de la biodiversitat vegetal i animal.
  • Identificar la fauna pròpia d’un parc metropolità amb disponibilitat d’aigua: ocells, amfibis i rèptils.
  • Identificar la vegetació present en un parc metropolità vinculada a la presència d’aigua.
  • Relacionar l’activitat humana amb el valor ambiental d’un parc metropolità.
  • Identificar la importància de la connexió del parc amb el riu Besòs i el Parc Fluvial del Besòs
  • I moltes més…

Un cop finalitzada l’activitat guiada, van poder gaudir de temps de lleure i d’aquell fantàstic lloc.

Des de l’escola, us recomanen fer una visita un dia amb els vostres fills/es.

Per veure més fotos, cliqueu a sobre d’aquesta