Proves de Comprensió Lectora

Aquest any continuem amb les PCL, Proves de Comprensió Lectora per als alumnes de 4t, 5è i 6è.

El repte de l’escola d’avui és promoure un canvi: de no lectors a lectors eficients.  Es persegueix estimular el poder creatiu i desenvolupar la imaginació, i la millor eina per potenciar-ho és el gaudi per la lectura.  Amb aquesta mirada, la fuïdesa i la comprensió lectora s’esdevenen uns dels objectius cabdals de les programacions de l’escola.  I res millor que les PCL  per avaluar el punt on ens trobem.

Aquestes van dirigides  a valorar la comprensió lectora d’una manera àmplia, a partir de diferents tipus de textos, amb temàtiques que pertanyen a diferents àrees curriculars. Les preguntes recullen les dimensions principals de la comprensió lectora: literal, inferencial, de reoarganització i crítica. Així és demana als alumnes i les alumnes que reconeguin, infereixin, relacionin, extreguin conclusions, seqüenciïn…  Assolir aquests reptes és un dels objectius que hem de treballar escola i família.

Si vols una aventura, llança’t a la lectura!!